قیمت تایر افزایش می‌یابد؟

قیمت تایر افزایش می‌یابد؟

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: مستندات افزایش قیمت انواع تایر سبک و سنگین بررسی می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پی اعلام افزایش قیمت انواع تایر از سوی انجمن صنفی صنعت تایر اعضای هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر جهت ادای پاره‌ای توضیحات به سازمان حمایت فراخوانده شده اند.

عباس تابش ريیس سازمان حمایت مصرف کنندگان گفت: در پی اعلام افزایش قیمت انواع تایر از سوی انجمن صنفی صنعت تایر، حسب اجرای وظایف ذاتی و در راستای نظارت بر رعایت مفاد تصمیمات اتخاذ شده مرتبط توسط کارگروه تنظیم بازار، طی مکاتبه‌ای با انجمن صنفی صنعت تایر و شرکتهای تولیدکننده عضو انجمن مذکور، لزوم رعایت ضوابط قیمت گذاری کالاهای تولید داخل مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها تاکید شده است.

وی اضافه کرد: طی نشستی که در همین راستا با تولیدکنندگان تایر در محل این سازمان برگزار شد، مقرر گردید با توجه به متغیر بودن هزینه‌های تولید و بهای تمام شده تایر برای هر شرکت به صورت جداگانه، اعمال درصد افزایش قیمت یکسان برای محصولات شرکت‌های تولیدکننده انواع تایر سبک و سنگین از سوی انجمن منتفی شده و قیمت گذاری محصولات هر بنگاه بایستی به صورت جداگانه صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس انجمن یاد شده مکلف شد در اسرع وقت این مهم را به کلیه اعضا ابلاغ کند.

تابش گفت: همچنین در این جلسه مطابق مصوبات یکصد و نهمین (ابلاغی طی نامه شماره 192519/60 مورخ 10/‏08/‏1399‬ و یکصد و شانزدهمین (ابلاغی طی نامه شماره 224821/60 مورخ 20/‏09/‏1399‬ جلسه ستاد تنظیم بازار قیمت گذاری انواع تایر سواری، باری – اتوبوسی راسا به واحدهای تولیدکننده تایر در چارچوب ضوابط سازمان حمایت واگذار شد. لیکن حسب وظایف نظارتی این سازمان، کلیه بنگاه‌های تولیدکننده تایر موظفند حداکثر ظرف 48 ساعت صورت‌های مالی حسابرسی شده و مدارک و مستندات مربوطه را برای بررسی‌های لازم به این سازمان ارسال کنند.

ريیس سازمان حمایت تاکید کرد: هرگونه افزایش قیمت از طرف بنگاه‌ها باید وفق ضوابط هیيت تعیین و تثبیت قیمت‌ها باشد و اگر اسنادی که بر این اساس بنگاه‌ها ارايه می‌کنند برابر ضوابط نباشد مطابق مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

منبع: مهر

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد