نفس های آخر قیمت گذاری دستوری

نفس های آخر قیمت گذاری دستوری

مصطفی طاهری با بیان اینکه طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد که در کمیسیون صنایع و معادن بررسی شده و اکنون در نوبت صحن علنی قرار دارد گفت: در این طرح، فولاد در...

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در رابطه با موضوع ارزان فروشی در صادرات میلگرد اظهار کرد: با وجود این که برای تبدیل فولاد به میلگرد برق و انرژی زیادی صرف می شود و میلگرد محصول با ارزش تری نسبت به فولاد است اما در برخی موارد این محصول با نرخ کم تری نسبت به بازار داخل، به سایر کشورها صادر می شود. 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره برخی خبرها مبنی بر این که در طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد که در کمیسیون صنایع و معادن بررسی شده و در حال حاضر در نوبت بررسی در صحن علنی است، در رابطه با قیمت‌ گذاری فولاد توضیح داد: در این طرح، فولاد در بورس عرضه می‌شود بنابراین قیمت‌ گذاری انجام نمی‌شود. براساس این طرح کمیته فولاد که متشکل از اعضای مختلف است، قیمت پایه فولاد را تعیین می‌کند اما عرضه فولاد در بورس و براساس قوانین حاکم در آن است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان به این مسيله پرداخت که برای قیمت فولاد در طرح کمیسیون صنایع و معادن سقفی در نظر گرفته نشده، در حال حاضر تولیدات فولادی به صورت کامل در بورس عرضه نمی‌شود؛ به طور مثال در سال‌های 98 و 99 تنها 25 درصد از برخی محصولات فولادی در بورس عرضه و مابقی در بازار سیاه عرضه شد که این موضوع خود نیز مشکل جدی است که باید به آن به درستی پرداخته شود و تنها زمانی که محصولات فولادی از طریق بورس کالا ارايه شود می توان انتظار کاهش توام با ثبات را داشته باشیم.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد