شنبه سرخ بورس/ فولاد در صدر منفی‌های بازار

شنبه سرخ بورس/ فولاد در صدر منفی‌های بازار

شاخص کل بورس امروز بیش از 27 هزار واحد ریخت و در کانال 1٫3 میلیون واحدی ماندگار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز بیش از 27 هزار واحد ریخت و وارد کانال یک میلیون و 366 هزار واحد شد. شاخص کل و هم‌وزن به ترتیب 1٫97 و 1٫72 درصد افت داشتند. ارزش معاملات امروز حدود 3 هزار و 600 میلیارد تومان بود.

فولاد، شستا، فارس و پارس امروز بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل بورس را داشتند و فولاد، شستا و بورس نیز پرتراکنش‌تر بودند.

در حالی که در شروع دومین هفته آذرماه تقریبا تمامی گروه‌های بورسی قرمز بودند، فراکابی‌ها رشد داشتند. افت بورس در اکثر نمادها در حالی اتفاق افتاد که بازار جهانی نیز با ریزش مواجه بود. علاوه بر این مذاکرات وین نیز اتفاق مهم دیگر این هفته است.

گروه شیمیایی، اداره بازارهای مالی و فلزات اساسی برترین گروه‌های صنعتی بازار سهام امروز بودند. پالایش، بورس و امین یکم بیشترین ارزش معاملات امروز و خبهمن، خگستر و پترول بیشترین حجم معامله را داشتند.

فرابورس نیز با 341 واحد افت وارد کانال 19 هزار و 625 واحد شد. بپاس، آریا و زاگرس بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل فرابورس را داشتند. توسن، فجهان و فرابورس نیز امروز پرتراکنش‌تر از سایر نمادها بودند.

اکثر کارشناسان بازار خوبی را در روزهای آینده متصور نیستند. به عقیده آن‌ها گرچه فروش گسترده‌ای در بازار وجود ندارد، اما صف خریدی هم نیست. بازار در متزلزل‌ترین نقطه قرار دارد. در حالی که دلار همچنان رشد دارد بورس را تحت تاثیر قرار نداده است. سرمایه‌ها از بورس ترسیده‌اند و افراد در تلاشند پول‌های خود را به دارایی ثابت تبدیل کنند.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد