شرایط دریافت وام فرزندآوری در 1402 + جزيیات

شرایط دریافت وام فرزندآوری در 1402 + جزيیات

بر اساس آخرین بخشنامه ابلاغ شده بانک مرکزی شرایط دریافت تسهیلات فرزندآوری در سال 1402 اعلام شد و بر این اساس شرایط...

 بانک مرکزی در بخشنامه‌ دوشنبه هفته گذشته هفتم فروردین ماه شرایط تسهیلات فرزندآوری را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس و مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، از محل سپرده‌های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی (غیر از بانک‌های قرض الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی را به قرض الحسنه اختصاص داده و از طریق بانک های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام  کنند.

مبلغ و شرایط وام فرزند اول تا پنجم و بیشتر

طبق شرایط جدید اعلام شده از سوی بانک مرکزی، برای فرزندانی که از سال 1400 به بعد به دنیا آمده‌اند، تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری پرداخت می‌شود. به گونه‌ای که برای فرزند اول 30 میلیون تومان، فرزند دوم 60 میلیون تومان، سوم 90 میلیون تومان، چهارم، 120 میلیون تومان و برای فرزند پنجم و بیشتر 150 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

بانک مرکزی در آخرین ابلاغیه خود آورده است که مسيولیت حسن اجرای این بخشنامه را داشته و عدم اجرای هریک از بندهای آن تخلف محسوب شده و در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.

شرایط دریافت وام بچه دوم با دیگر فرزندها تفاوتی ندارد و تنها میزان و مبلغ آن متفاوت است. البته در ادامه این بخشنامه نیز آمده است که این تسهیلات از حکم موضوع ماده (10) قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی است. یعنی اگر مشمول خدمت سربازی هم باشید می‌توانید از این تسهیلات استفاده کنید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد