افزایش اندک سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 7 بهمن 99 چقدر بود؟

افزایش اندک سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 7 بهمن 99 چقدر بود؟

دیروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت 10 میلیون و 740 هزار تومان معامله شد. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 7 بهمن 99 چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز دوشنبه 6 بهمن با 10,400 تومان افزایش، یک میلیون و 65 هزار تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد هم نوشت: در حالی که دلار تضعیف شده و امیدها به تصویب یک بسته محرک اقتصادی بزرگ در آمریکا همچنان بالاست اما قیمت طلا شاهد نوسان است . دیروز بهای هر اونس طلا در حالی که تا 1868 دلار نیز بالا رفته بود تا ساعت 20 به وقت تهران به 1853 دلار تنزل یافت.

ارزش دلار در معاملات روز دوشنبه در برابر رقیبانش کاهش یافت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد. دولت جو بایدن، ريیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه نگرانی‌های جمهوری‌خواهان درباره گران بودن بیش از حد بسته کمک کرونایی 9/ 1 تریلیون دلاری را رفع کرد. با تقویت احتمال تصویب بسته محرک مالی و بالا رفتن انتظارات تورمی، طلا به‌عنوان بازاری امن برای در امان نگه داشتن دارایی‌ها از نوسانات ارزی و افزایش نرخ تورم مطرح می‌شود.

افزایش اندک سکه

قیمت طلا و سکه طرح جدید در روز دوشنبه نسبت به روزکاری قبل با افزایش کمی همراه شد؛ از جمله دلایل تغییرات قیمت در بازار طلا و سکه نوسان در طلای جهانی و نرخ دلار بود؛ قیمت ارز در بازار تهران تحت تاثیراخبار غیر اقتصادی، روز‌های پر نوسانی راپشت سر می‌گذارد و سکه با تاثیرپذیری از آن به‌عنوان محرک داخلی نیز دچار تغییرات زیادی طی چند روز گذشته شده است، هر چند که روز دوشنبه در ساعات معاملاتی بازار تهران اونس طلا اندکی بالاتر رفت.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت 10 میلیون و 740 هزار تومان معامله شد که نسبت به قیمت روزکاری قبل 10 هزار تومان افزایش داشته است. اما قیمت نیم سکه نسبت به روز یکشنبه افزایش بیشتری داشت و به قیمت 5 میلیون و 950 هزار تومان معامله شد. قیمت ربع سکه نیز به قیمت 3 میلیون و 900 هزار تومان رسید.

آخرین اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجرات‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد