پیش‌بینی قیمت طلا امروز 18 اسفند 99

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 18 اسفند 99

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 28 هزار و 700 تومان معامله شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی هم در قیمت 10 میلیون و 450 هزار تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه 17 اسفند با 18,700 تومان افزایش، یک میلیون و 28 هزار و 700 تومان معامله شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی هم در قیمت 10 میلیون و 450 هزار تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت سکه و طلا در هفته گذشته روند خوبی را طی کرده است. شروع واکسیناسیون در دنیا تاثیر خوبی بر اقتصاد دنیا داشته و اگر رویداد سیاسی اقتصادی خاصی رقم نخورد قیمت سکه و طلا تا پایان سال افزایش پیدا نمی‌کند.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: در شرایطی که دلار روز نسبتا آرامی داشت، برخی از فعالان، رشد قیمت سکه را به انتظارات افزایشی نسبت دادند که برخی از معامله‌گران برای طلای جهانی داشتند؛ برخی از سکه بازان اعتقاد دارند، طلای جهانی هفته جاری را با افزایش قیمت آغاز خواهد کرد و در روز یکشنبه به استقبال این اتفاق رفتند.

این انتظار در حالی در میان برخی معامله‌گران داخلی وجود دارد که شماری از کارشناسان بازارهای جهانی معتقدند با تصویب بسته کمک‌های مالی بایدن چشم‌انداز اقتصادی آمریکا مثبت تر شده است. گروه اخیر رشد قیمت طلا در میان مدت را محتمل نمی‌دانند. با این حال، عده‌ای از معامله‌گران داخلی باور دارند طلا در واکنش به تصویب بسته یاد شده افزایشی خواهد شد. به نظر می‌رسد بازار سکه دیدگاه گروه دوم را جدی گرفت.

با وجود اینکه برخی از معامله‌گران سکه نسبت به افزایش این فلز گرانبها خوش‌بین هستند، برخی از فعالان اعتقاد دارند که قیمت دلار به کاهش خود ادامه خواهد داد و در نتیجه بهای فلز گرانبهای داخلی را تحت فشار قرار خواهد داد. این گروه از کاهشی‌های بازار ارز روی آزاد شدن دارایی‌های ارزی بلوکه شده ایران تکیه می‌کنند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد