تحلیل تکنیکال و بنیادی سهام وزمین | روند زیان دهی در حال کاهش | اهداف قیمتی وزمین کجاست؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی سهام وزمین | روند زیان دهی در حال کاهش | اهداف قیمتی وزمین کجاست؟

وزمین روز گذشته مورخ 20 فروردین با دامنه 4 درصد معامله شد و به مانند چند روز گذشته قفل در صف فروش بود. حجم معاملات بسیار پایین بود و به همین دلیل پایانی سهم با تغییر چندانی همراه نبود بطوری که با اندکی بیش از 80 هزار سهم معامله و پایانی 0.2% منفی معاملات روز اول هفته را به پایان رسانید. وزمین چه شرایطی دارد؟

به گزارش نبض بورس، وزمین روز گذشته مورخ 20 فروردین با دامنه 4 درصد معامله شد و به مانند چند روز گذشته قفل در صف فروش بود. حجم معاملات بسیار پایین بود و به همین دلیل پایانی سهم با تغییر چندانی همراه نبود بطوری که با اندکی بیش از 80 هزار سهم معامله و پایانی 0.2% منفی معاملات روز اول هفته را به پایان رسانید.

روند زیان دهی در حال کاهش
 
 

تصویر بالا روند سود سازی سهم را در فصول گذشته نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد روند زیان دهی در بانک طی دو فصل گذشته در حال کاهش است و امید می‌رود که این روند در فصل زمستان 1400 و فصل بهار 1401 نیز ادامه پیدا کند. اخیرا وزمین طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که از 90 رقبه املاک درج شده در لیست فروش، 10 رقبه منجر به تصویب در کمیته معاملات گردید و فرآیند انعقاد قرارداد در حال انجام می‌باشد که به محض نهایی شدن و امضای قرارداد، مراتب افشا خواهد شد. الباقی بدلیل عدم دریافت پیشنهاد و توافق به فروش نرسیده است.

با توجه به ادامه روند واگذاری‌های بانک، سود‌های شناسایی شده می‌تواند سود و زیان بانک را تحت تاثیر قرار دهد و در نتیجه در روند قیمتی سهم تاثیر بگذارد.

اهداف قیمتی وزمین کجاست؟
 
 

در بررسی نموداری وزمین مشاهده می‌شود که طی دو سال گذشته اصلاح طولانی و زمانبری در سهم اتفاق افتاده بود. این اصلاح درون یک ساختار پنج موجی صورت گرفته است که هدف موج پنجم روی فیبوی 100 درصد بسط دو موج قبلی در 780 تومان به پایان رسید. با برگشت قیمت از محدوده‌ی اشاره شده در تحلیل‌های پیشین، قیمت طی چند هفته گذشته موفق به شروع یک روند صعودی جدید شده است.

همانطور که در تصویر مشخص است قیمت موفق به عبور از خط روند نزولی است که در صورت تثبیت قیمت خارج از آن، در اولین گام قیمت می‌تواند تا 1,100 تومان رشد کند و در صورت عبور از آن و تثبیت بالای 1,100 تومان می‌تواند در گام دوم تا 1,300 تومان در فیبوی 0.38 اصلاح اخیر رشد کند. حرکت اندیکاتور RSI درون کانال رسم شده در دو سال گذشته نشان می‌دهد که پتانسیل رشد برای سهم بالا است. واگرایی ایجاد شده میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI سبب تقویت سناریوی رشدی که در بالا به آن اشاره شد، می‌شود.

خلاصه تحلیل تکنیکال وزمین

حمایت اول: 920 تومان
حمایت دوم: 880 تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
نوع الگو: الگوی اصلاح ABCDE
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI ادامه دارد
مقاومت اول: 1,100 تومان
مقاومت دوم: 1,300 تومان

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد