تعامل بسیار مثبتی میان وزارت صمت و بورس کالا برقرار است

تعامل بسیار مثبتی میان وزارت صمت و بورس کالا برقرار است

اردشیر سعدمحمدی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت امروز در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص بورس کالای ایران گفت: خوشبختانه تعامل بسیار مثبتی با بورس کالا برقرار است و اقداماتی هماهنگ با بورس کالا در دست اجراست؛ همچنین می توانیم از بازار اوراق این بورس و روش‌های نوین مالی برای تامین مالی پروژه‌های صنعتی استفاده کنیم و در مجموع شرایط مطلوب ارزیابی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) و به نقل از کالاخبر؛ اردشیر سعدمحمدی در این نشست با اشاره به جلسه فردا با فولادی ها گفت: فردا در جلسه با مدیران فولادی، بحث تشکیل ستاد زنجیره فولاد را مطرح خواهیم کرد. بنده اعتقاد به خرد جمعی دارم و رگولاتوری حوزه معدن و صنایع معدنی باید با حضور موثر تشکل‌های بخش خصوصی مثل انجمن فولاد، انجمن سیمان، انجمن سرب و روی و غیره صورت گیرد. منافع مملکت و مردم در بهره‌گیری از خرد جمعی و استفاده از نظرات فعالان اقتصادی و کارشناسان است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مسايل حوزه فولاد نیازمند کارشناسی دقیق است افزود: در شیوه نامه فولاد موضوع شمش فولادی و ورق یکسان دیده شده که اساسا صحیح نیست، زیرا امروز مازاد تولید شمش در کشور به چشم می خورد اما در بخش ورق برای مثال ورق های با ضخامت زیر نیم میلیمتر کمبود وجود داشته و نیاز به واردات است. بنابراین در بحث شمش با توجه به مازاد تولید، چاره ای جز صادرات نداریم و لذا شیوه نامه باید با شرایط واقعی تدوین و تصویب شود.

سعدمحمدی با تاکید دوباره وجود مازاد در بخش شمش فولاد ادامه داد: با توجه به تقاضا و مصرف بازار داخلی در بخش مقاطع طویل فولادی، صادرات شمش فولادی ضرورت دارد و نباید بازار خارجی خود را به راحتی از دست بدهیم. تولید شمش، مازاد بر نیاز داخلی است و محدود کردن صادرات با توجه به کمبود تقاضا در داخل به کاهش تولید منجر می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: برنامه واحدهای زنجیره فولاد از نظر تامین گندله و کنسانتره و تقسیم شمش فولادی برای سال 1400 تعیین و به آنها ابلاغ شده است. در این راستا تکلیف تمامی واحدها برای تولید داخل، صادرات و تنظیم بازار مشخص شده است که واحدها بر اساس آن می تواند برنامه ریزی های لازم را انجام دهند و در صورتی که واحدها با مسايل و معضلاتی همراه بودند با وزارت صمت درمیان خواهند گذاشت و ما برنامه را تصحیح خواهیم کرد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد