افت دوباره قیمت دلار / دلار امروز 26 هزار تومان می‌شود؟

افت دوباره قیمت دلار / دلار امروز 26 هزار تومان می‌شود؟

گویا زمان مذاکرات هسته‌ای نزدیک‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شد. ایران قرار است به زودی به مذاکرات هسته‌ای وین برگردد و همین خبر، قیمت دلار را کاهش داد. معامله‌گران می‌گویند اگر قیمت دلار به زیر 27 هزار و 500 برسد، باید منتظر ریزش بیشتر قیمت دلار بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز 18 مهرماه 1400 به 27 هزار و 500 تومان رسیده و معامله‌گران منتظر سیگنال‌های جدید هستند که روند نزولی یا صعودی بازار را مشخص کند. برخی معتقدند قیمت دلار امروز به 26 هزار تومان می‌رسد و برخی دیگر می‌گویند دلار به سادگی مرز مقاومت 27 هزار تومان را از دست نمی‌دهد.

روند صعودی قیمت دلار از روز چهارشنبه هفته گذشته متوقف شد؛ درست از زمانی که خبر رسید ایران قرار است قبل از شروع ماه نوامبر به مذاکرات وین برگردد. یعنی قبل از دهم آبان ماه.

دیروز هم خبرگزاری آناتولی ترکیه این خبر را تایید کرد و گفت دور بعدی مذاکرات احیای توافق هسته‌ای پیش از پایان یافتن این ماه [اکتبر] در وین پایتخت اتریش برگزار می‌ شود.

تایید مجدد این خبر در کنار گفته‌های هفته گذشته سخنگوی امور خارجه نشان داد مذاکرات هسته‌ای به زودی آغاز می‌شود و همین مساله قیمت دلار را در بازار امروز (18 مهر ماه) نزولی کرد.

قیمت دلار 26 هزار تومان می‌شود؟

ظرف دو روز، قیمت دلار حدود 600 تومان کاهش یافت و دلار به حدود 27 هزار و 500 تومان رسید. البته بازار همچنان محتاط است و معامله‌گران با احتیاط دلار را خرید و فروش می‌کنند. اما بسیاری منتظرند که ببینند آیا دلار امروز در ساعات آتی به زیر 27 هزار و 500 تومان می‌رسد یا نه.

به گفته معامله‌گران بازار، ورود دلار به زیر این رقم، می‌تواند فروشندگان بازار را زیاد کند و حتی ممکن است قیمت دلار به کانال 26 هزار تومان وارد شود.

اما مساله این است که در دو ماه گذشته نوسانات قیمت دلار قابل توجه بوده و قیمت دلار از کانال 26 هزار تومانی تا 28 هزار تومان پیش رفته است. اما قدم به قدم و در کانال 27 هزار تومان توقف زیادی داشته است.

دو سناریو از آینده قیمت دلار

برای همین برخی معتقدند دلار به سادگی کانال 27 هزار تومان را از دست نمی‌دهد. اما در مقابل عده دیگری می‌گویند بازار ارز چشم‌ انتظار اخبار جدی از مذاکرات هسته‌ای است و حالا که این اخبار جدی‌تر شده ممکن است دلار هم واکنش بیشتری به این اخبار نشان دهد.

حدود 20 روز تا پایان ماه اکتبر و موعد مذاکرات باقی مانده است. احتمالا در این مدت معامله‌گران حرفه‌ای بازار وارد فاز احتیاط می‌شوند. اما در صورت ریزش بیشتر قیمت دلار و نزدیک شدن آن به کانال 26 هزار تومانی ممکن است برخی از دلارهای خانگی وارد بازار شود.

البته برخی دیگر از معامله‌گران بازار معتقدند حتی در صورت آغاز دور جدید مذاکرات، توافق میان ایران و غرب یک فرایند زمان‌بر است و به سادگی توافق جدید حاصل نمی‌شود.

برای همین آنها می‌گویند در صورت کاهش قیمت دلار، این کاهش مقطعی است و ممکن است قیمت دلار برگردد.

برخی دیگر از معامله‌گران هم چشم به قیمت درهم دارند. اگر حواله درهم قیمت 7 هزار و 500 تومان را حفظ کند، ریزش بیشتر قیمت دلار منتفی است اما اگر درهم به زیر این رقم برسد، احتمالا بازار وارد فاز فروش می‌شود.

مطالعه بیشتر: نرخ ارز صرافی ملی امروز یکشنبه 18 مهر

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد