قیمت شستا از کجا شروع به صعود خواهد کرد؟

قیمت شستا از کجا شروع به صعود خواهد کرد؟

شستا در چند وقت اخیر میان دو سطح کف یکساله خود در 1000 تومان و محدوده 1350 در نوسان بوده است. روند قیمتی شستا در روزهای آینده بورس احتمالا چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، شستا در یکی دو ماه اخیر و خصوصا چند هفته گذشته از یک سهم همیشه قفل در صف فروش فاصله گرفته و اخیرا حقوقی روی سهم فعال شده و مانع از صف فروش ماندن و قفل شدن سهم شده است همین موضوع به کمک سهم آمده است تا بازار هم خریدار سهم باشد امروز در پایان بازار 57 میلیون برگه سهم در دامنه منفی قیمت بین خریداران و فروشندگان معامله شده و پایانی سهم به اندازه 1.4 درصد منفی شده است.

در پرتفوی بورسی شستا مالکیت 5 هلدینگ تیپیکو، صبا، تاپیکو، سیتا و تاصیکو وجود دارد و در پرتفوی غیر بورسی آن نیز 2 هلدینگ مهم وجود دارد. به همین دلیل، برای محاسبه ان‌ای وی این شرکت، 2 روش را می‌توان به کار گرفت.

روش اول: پرتفوی بورسی بر اساس قیمت بازار هلدینگ‌های موجود در آن ارزش گذاری شوند.
روش دوم: پرتفوی بورسی بر اساس NAV هلدینگ‌های موجود در آن ارزش گذاری شوند.
در حال حاضر نسبت P/NAV سهم در روش اول در محدوده 90 درصد و در روش دوم در محدوده 62 درصد می‌باشد.

تحلیل تکنیکال شستا، محدوده حمایت کجاست؟
 

شستا در چند وقت اخیر میان دو سطح کف یکساله خود در 1000 تومان و محدوده 1350 در نوسان بوده است از این رو انتظار می‌رود با نزدیک شدن قیمت به محدوده کف قبلی در 1000 تومان حمایت خریداران از این سهم بیشتر شده و اقبال به سهم در این قیمت‌ها بالا برود. از سوی دیگر در صورت واکنش مثبت به محدوده 1000 تومان و رشد قیمت می‌توان انتظار رسیدن دوباره قیمت به محدوده 1350 تومان را داشت و شاید در یک سناریوی خوشبینانه توقع رشد قیمت تا محدوده فیبوی 0.23 اصلاح اخیر در 1600 تومان دور از دسترس نباشد.
با این وصف می‌شود گفت که شستا در این محدوده ریسک کمی دارد و نسبت R/R آن مناسب ارزیابی می‌شود. اما در صورت شکست محدوده‌ 1000 تومان حمایت جدی سهم در گام بعدی روی 900 تومان که یک حمایت هندسی است قرار دارد.

 
 
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد