صعود 15 هزار واحدی شاخص کل در بورس امروز

صعود 15 هزار واحدی شاخص کل در بورس امروز

بورس در معاملات 9 آبان ماه 1401 با رشد 15368 واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال 1...

براساس گمانه زنی‌ها حدود 70 درصد بی‌اعتمادی سهامداران به بورس حاصل بلاتکلیفی موضوعات سیاسی کشور در مورد نتیجه مذاکرات و بلاتکلیفی برجام است و شاید بتوان گفت 30 درصد آن حاصل مدیریت اشتباه مسيولان در این بازار است.

بورس معاملات سومین روز هفته را با رشد آغاز کرد و در ادامه این حجم از رشد افزایش یافت، طوریکه در میانه بازار به رشد 3 هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فارس، شستا، فولاد، فملی و تاپیکو با تاثیرات مثبت و منفی موجب رشد نسبی شاخص کل شدند. طبق نظر کارشناسان بورس در حال حاضر شاخص کل در محدوده حساسی قرار گرفته است و عملا به محدوده حمایتی معتبر خود نفوذ کرده است و ادامه این روند اصلاحی می تواند به معنای شکست این محدوده حمایتی تلقی شود.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد ولی در ادامه  روند رشد بیشتر شد تا با افزایش 4574 واحدی به 360 هزار و 816 واحد رضایت دهد.

 
در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بیش از 15 هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز 47,122,088.751 میلیارد ریال، ارزش معاملات  27,232.892 میلیارد ریال و حجم معاملات 5.989 میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز آریا، زاگرس، مارون، ددانا، فرابورس، شبصیر و بجهرم هستند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد