تاچ جدید دلار و شنبه سبز دلاری‌های بورس

تاچ جدید دلار و شنبه سبز دلاری‌های بورس

متاسفانه باید بگوییم که دیشب نرخ دلار به کانال جدید وارد شد و پله 29هزارتومانی لباس جدیدی برای دلاری شده که تنها مایه زجر تولید خواهد شد و هیچکسی به‌غیر از دلالان از آن منتفع نخواهد شد.

به گزارش بورس‌نیوز، در آخرین روز معاملاتی هفته باردیگر تمام شاخص‌ها کاهشی شدند.

با نگاهی به میانه‌های بازار این خودرویی‌ها بودند که شرایط بهتری را تجربه کردند و آن‌هم درز خبر موافقت ريیس‌جمهور با ستاد تنظیم بازار بود که توانست برای خودرویی‌ها همچون توربو عمل کند؛ البته تمام این خبر‌ها در حد شایعه، حدس و گمان بوده و تا زمانی که این اخبار لباس رسمیت را بر تن کند، زمان زیادی باقی مانده است.

از سوی دیگر، بورسی‌ها یک چشم به مذاکرات برجام نیز داشته و همین موضوع عاملی شده تا دلار نیز به حد نوسان مثبت برسد و کانال‌های جدیدی را تاچ کند.

افزایش ارز در این هفته موجب این احتمال گردیده است که شاید در هفته آتی شرایط سهام صادراتی و دلاری بهتر گردد.

در روز معاملاتی گذشته همانطور که اشاره شد،  گروه خودرو و قطعات وضعیت خوبی داشتند و اکثرا مثبت بودند در مقابل پتروشیمی ها، پالایشی‌ها و فلزاتی‌ها اکثرا منفی بودند.

ارزش معاملات بورس تهران حدود 3400 میلیارد تومان بود و در فرابورس هم بیش از 9500 میلیارد تومان معامله انجام شد.

دلار و لباس جدید

دیشب نرخ دلار به کانال جدید وارد شد متاسفانه باید بگوییم که 29 هزارتومان لباس جدیدی برای دلاری شده که این روز‌ها فقط  مایه زجر اقتصادیون شده است؛ البته اقتصادی‌های تولیدی نه آن دسته رانتی‌ها که از 6 صبح برای خرید دلار سنایی از مردم مقابل صرافی‌ها می‌ایستند؛ تقویت دلار و افزایش بازده اوراق قرضه، موجب کاهش حدود 5 درصدی طلا نسبت به اوج اخیر شده و شاخص دلار آمریکا در معاملات امروز 0.38 درصد افزایش بافت و به بالاترین سطح خود یعنی 96.86 رسید.

دلار درحالی به پله 29 هزار و 300 تومان رسید که زلزله آن را باید از شنبه به نظاره نشست در بلوار میردامادی که گویا بلندترین برج آن، بدون ريیس مانده و هیچ سیاست ارزی و حمایت از ریال، به بیرون سیگنال نشده است؛ انس جهانی طلا در معاملات امروز نیز 4.13 دلار کاهش یافت و به 1786 دلار در هر انس رسید.

قیمت هر سکه بهار آزادی با رشد 200 هزارتومانی به 12 میلیون و 350 هزارتومان و هر سکه امامی نیز با 12 میلیون و 680 هزارتومان برای خریداران احتمالی، نرخ‌گذاری شد؛ از سوی دیگر طلافروشی‌ها در تابلوی خود مقابل مشتریان، هر گرم طلا را به نرخ یک میلیون و 255 هزارتومان درج کرده بودند.

از شرق تا غرب

شاخص‌های اصلی سهام ایالات متحده در معاملات شب گذشته نوساناتی جزيی را تجربه کردند؛ داوجونز 9,42 واحد کاهش یافته، S&P 500، 10,76 واحد مثبت و نزدک نیز 0,69 واحد مثبت بودند اما؛ شاخص‌های شرقی نیز در نوع خود جالب توجه هستند و شاخص Nikkei ژاپن با رشد 211,83 واحدی و البته شاخص شانگ‌های با کاهش 6,58 واحدی روبه رو شده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد