تولید خودرو به یک میلیون و 200 هزار دستگاه خواهد رسید

تولید خودرو به یک میلیون و 200 هزار دستگاه خواهد رسید

صالحی‌نیا گفت: صنعت خودرو طوری برنامه‌ریزی شده که نیازمند حمایت است و امسال طبق برنامه، تولید خودرو توسط 2 خودروساز کشور به یک میلیون و 200 هزار دستگاه خواهد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، محسن صالحی‌نیا ريیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور در پنجمین میز ساخت داخل قطعات خودرو گفت: وقتی که هدف کلانی را مشخص می کنیم باید به فکر اجرایی شدن آن باشیم. یک برنامه کلان تدوین شده بود و در دسترس قرار گرفته بود و آنچه باید اعتراف کرد به دلایل شرایطی که در 3 سال اخیر افتاد، باعث شد به هدف نرسیم.

ريیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور ادامه داد: صنعت خودرو طوری برنامه ریزی شده که نیازمند حمایت است. امسال برنامه تولید خورد توسط 2 خودروساز کشور به 1 میلیون و 200 هزار دستگاه خواهد رسید.

این مقام مسيول تشریح کرد: دنبال این هستیم بهترین شرایط را برای خودروسازان فراهم کنیم و تولید بدون زیان داشته باشند. به بسیاری از موارد که هدف است نخواهیم رسید.

صالحی‌نیا با بیان اینکه حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و نیز زنجیره تولید خودرو مد نظر است گفت: اکنون قیمت تمام شده خودرو بحث مهمی است که برای کاهش این قیمت تمام شده باید هزینه‌ها را در زنجیره تولید کاهش دهیم. باید بتوانیم با کمک مراجع مربوطه، بتوانیم روش‌های مناسب برای جلوگیری از زیان و اصلاح قیمت‌ها پیدا کنیم.

ريیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور با اشاره به لزوم رصد به موقع واحدهای تولیدی دارای مشکل و نیز پایش آمار تولیدات کالا به کالا و صنعت به صنعت گفت: با رصد به موقع واحدهای تولیدی باید با کمک دستگاه های مرتبط مشکلات را رفع کنیم.

به گفته این مقام مسيول کارگروه رفع موانع تولیدی نیز به طور منظم و پیگیرانه در سطح استانها و ستاد وزارتخانه تشکیل می شود.

منبع: باشگاه خبرنگارن جوان

مطالعه بیشتر: ریزش قیمت خودروهای خارجی/ تالیسمان هم قیمت دنا می‌شود؟

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد