پلاستیک دوباره گران شد

پلاستیک دوباره گران شد

پلاستیک دوباره گران شد اما هرچند وقت یک بار از گوشه و کنار می‌شنویم که پلاستیک افزایش قیمت داشته است. منشا این گرانی کجاست و مقصر کیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز؛ هرچند وقت یک بار از گوشه و کنار شنیده می‌شود پلاستیک دوباره گران شد! اما منشا این گرانی کجاست و مقصر کیست؟ ريیس اتحادیه فروشندگان نایلون و پلاستیک قبلا به خبرنگار تجارت‌نیوز گفته بود: «مجتمع‌های پتروشیمی قیمت مواد پلاستیک را بیش از نرخ دلار نیمایی محاسبه و در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهند.» اما آیا این تنها علت گرانی پلاستیک است؟

حسن خسروجردی، ريیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، درباره تاثیر افزایش قیمت نفت بر گرانی پلاستیک می‌گوید: «نفت تاثیر خود را به عنوان مواد پایه دارد اما این تاثیر قابل توجه نیست.»

ريیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، علت گرانی پلاستیک را این گونه توضیح می‌دهد: «قیمت‌ مواد اولیه را دولت تعیین می‌کند و می‌فروشد. مواد اولیه‌ای که از پالایشگاه می‌آید هم قیمت بالایی دارند که باعث گران شدن پلاستیک شده‌اند.»

خسروجردی یکی از دلایل احتمالی گرانی مواد اولیه را درآمد کم دولت و کسری بودجه می‌داند. او ادامه می‌دهد: «احتمالا دولت از این راه درآمد کم خود را جبران می‌کند و می‌شود گفت کسری بودجه به نوعی از این راه تامین می‌شود!»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه انرژی و کالا را در صفحه اختصاصی انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد