افتتاح یک خط انتقال برق میان ایران و پاکستان توسط سران 2 کشور

افتتاح یک خط انتقال برق میان ایران و پاکستان توسط سران 2 کشور

بازارچه مرزی مند-پیشین و خط انتقال برق پلان-گبد، فردا توسط سران 2 کشور ایران و پاکستان در گذرگاه مرزی «پیشین» افتتاح خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رادیو پاکستان، شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان و سید ابراهیم ريیسی ريیس‌جمهور ایران، فردا، به طور مشترک بازارچه مرزی مند-پیشین و خط انتقال برق پلان-گبد را در گذرگاه مرزی «پیشین» افتتاح خواهند کرد.

گذرگاه مرزی «پیشین» یک گذرگاه مرزی میان ایران و پاکستان است. این پایانه مرزی در شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان و نزدیکی شهر پیشین واقع شده است و در 180 کیلومتری چابهار قرار دارد.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، این بازارچه یکی از 6 بازارچه مرزی است که در امتداد مرز مشترک ایران و پاکستان احداث خواهد شد.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، مراسم افتتاحیه مشترک، نمودی از تعهد قوی پاکستان و ایران برای ارتقای سطح رفاه ساکنان استان‌های همجوار بلوچستان (پاکستان) و سیستان و بلوچستان (ایران) است.

وزارت خارجه پاکستان، این اقدام را یک گام مهم رو به جلو در روابط دوجانبه دو کشور دانست.

پیش از این نیز یک سناتور پاکستانی گفته بود تحولات سیاسی منطقه‌ای نشان داد زمان احداث خط لوله گاز ایران و پاکستان فرا رسیده است.

دو گذرگاه مرزی رسمی پس از 73 سال افتتاح شده و بر سر ساخت 6 بازارچه مرزی جدید نیز توافق شده است. از این 6 بازارچه نیز یک مورد تکمیل و آماده بهره‌برداری است و 2 مورد به زودی تکمیل خواهد شد.

به گفته این مقام پاکستانی، صادرات برق به پاکستان از 100 مگاوات به بیش از 200 مگاوات افزایش یافته است و می‌تواند به 500 مگاوات نیز برسد.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد