پروژه‌ های انرژی به بازار سرمایه عمق می دهد / تامین مالی ابرپروژه ها از محل سرمایه های سرگردان

پروژه‌ های انرژی به بازار سرمایه عمق می دهد / تامین مالی ابرپروژه ها از محل سرمایه های سرگردان

شروع پروژه‌های بزرگ انرژی در میان‌مدت و بلندمدت، کمک بزرگی به بازار سرمایه کرده و به آن عمق خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، عضو کمیسیون انرژی مجلس ورود ابرپروژه‌های کشور به بازار سرمایه را یکی از روش‌های عمق بخشی به بازار و نجات آن از تلاطم‌های سطحی، عنوان کرد و) گفت: تامین مالی صندوق‌های جدید از محل سرمایه‌های سرگردان مردم و به خصوص پروژه‌های حوزه انرژی از مواردی است که به عمق بخشی بازار سرمایه کمک قابل توجهی می‌کند.

مالک شریعتی نیاسر افزود: در حال حاضر، قانون حمایت از صنایع پایین دستی چون نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردم از جمله قوانین بسیار خوبی است که در آن قانون الزام شده که حداقل 30 درصد از سرمایه مورد نیاز پروژه‌ها که بیشتر آنها پروژه‌های چند میلیارد دلاری برای احداث پتروپالایشگاه‌ها است، از محل بازار سرمایه تامین شده و صندوق پروژه برای آن تشکیل شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با عرضه این پروژه‌ها در بورس، سرمایه‌های مردم وارد بازار می‌شود و انگیزه آنان را افزایش خواهد داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون انرژی موضوع یاد شده را در دستور کار قرار داده و اجرایی شدن این قانون را از مسيولان اجرایی هم در وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه، صندوق توسعه ملی و همچنین بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری که بتوانند این کار را انجام دهند، پیگیری می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد: شروع این پروژه‌ها در میان‌مدت و بلند مدت کمک بزرگی به بازار سرمایه است تا پروژه‌های بزرگ و اقدامات جدی برای سرمایه‌ها و هدف‌گذاری و سوق دادن سرمایه‌ها به محل واقعی تولید به ویژه مزیت‌های اقتصادی کشور که حوزه انرژی است، انجام شود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد