گزارش روزانه صندوق های ETF (1آبان1400) / دارا یکم با زیان 6درصدی همراه شد

گزارش روزانه صندوق های ETF (1آبان1400) / دارا یکم با زیان 6درصدی همراه شد

در بورس امروز 125میلیارد تومان دارا یکم و 140میلیون تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله هزار و 595میلیارد تومان رسید و مازاد...

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درامد ثابت کمند با ارزش 315میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق افرا نماد پایدار (افران) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل 40میلیارد تومان واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر را از حقوقی‌ها خریدند (55.5درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق پشتوانه سکه طلای لوتوس (طلا) را به ارزش بیش از سه میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (22.2درصد معاملات).

دارندگان صندوق طلای سرخ نوویرا (نهال) رشد 1.3درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) با زیان 6درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (8.9درصد) در رابطه با صندوق ثروت داریوش در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 265میلیارد تومان معامله شدند یعنی 17درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود 18هزار و 725میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (1.2درصد) این گروه به صندوق طلا اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و 595میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی 180میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در چهار هزار و 190میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی 770میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

 

 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد