اقدام غیرمنتظره هیوندای در معرفی کانسپت جدید

اقدام غیرمنتظره هیوندای در معرفی کانسپت جدید

هیوندای در اقدامی غیرمنتظره از یک کانسپت جدید رونمایی کرد. این کانسپت همان مدل پونی (Pony) متعلق به دهه هفتاد میلادی است که با چهره‌ای مدرن و پیشرانه‌ای سبز بازآفرینی شده است.

دیجیاتو: هیوندای در اقدامی غیرمنتظره از یک کانسپت جدید رونمایی کرد. این کانسپت همان مدل پونی (Pony) متعلق به دهه هفتاد میلادی است که با چهره‌ای مدرن و پیشرانه‌ای سبز بازآفرینی شده است.

کانسپت هیوندای پونی اینک در مرکز مشتریان هیوندای در بوسان کره جنوبی در معرض دید عموم قرار گرفته است؛ در ساخت این مفهومی جالب، مهندسین کمپانی به سراغ یک دستگاه پونی دو درب قدیمی رفته و قسمت‌های مختلف آن را بازسازی کرده‌اند. در گام بعدی نوبت به بروزآوری و تجهیز این خودرو به امکانات روز رسیده است.

وظیفه هدایت این پروژه جالب را مدیر طراحی داخلی کمپانی یعنی هاک سو ها (Hak Soo Ha) بر عهده داشته؛ شاید شما هم با دیدن تصاویر کانسپت پونی، شباهت‌هایی بین آن و مدل جدید آیونیک 5 پیدا کنید.

برای اینکه نسخه مفهومی پونی چهره جذاب و بروزی داشته باشد، چراغ‌های اصلی آن با چراغ‌های مدرن جایگزین شده‌اند؛ در نمای عقب نیز چراغ‌ها همانند آیونیک 5 ساختاری پیکسلی دارند. در کنار این‌ها، آینه‌های جانبی جای خود را به دوربین‌های دید عقب داده‌اند؛ این دوربین‌ها درون همان قاب موجود روی گلگیرهای جلو، نصب شده‌اند. به منظور ادای احترام به مدل اصلی، طراحان در خلق رینگ‌ها از مدل‌های قدیمی الهام گرفته‌اند.

با آنکه در نمای بیرونی طراحان هیوندای به نسخه اصلی وفادار باقی مانده‌اند، اما در داخل کابین شاهد دگرگونی تقریبا تمامی قسمت‌ها هستیم. فرمان D شکل و استوانه‌های عجیب و غریبی که در پشت آن قرار دارند، بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌کنند. هیوندای در رابطه با وظیفه یا نحوه عملکرد این استوانه‌ها حرفی به میان نیاورده و مشخص نیست که آنها نشان‌دهنده چه چیزی هستند.

متاسفانه درباره مشخصات پیشرانه هم جزيیاتی در دست نیست و فقط می‌دانیم که موتور بنزینی با پیشرانه تمام الکتریکی تعویض شده است.

ناگفته نماند پونی اولین خودروی تولید انبوه شرکت هیوندای محسوب می‌شود. این خودرو بین سال‌های 1975 الی 1990 روی خط تولید قرار داشت.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد