نگاهی به اخبار رمزارز‌ها 1400/02/27

نگاهی به اخبار رمزارز‌ها 1400/02/27

جزيیات مسدودشدن درگاه های پرداخت رمزارزها
1400/02/27 - 15:46

قرار است به‌زودی مسیر‌های نقل و انتقال پول و خروج سرمایه از کشور با استفاده از تجارت رمز ارز‌ها یا ارز‌های دیجیتال مسدود شود و بانک مرکزی به صراحت اعلام کرده جلوی درگاه‌های پرداخت مجاز برای ارايه خدمات مالی و بانکی به تجارت رمز‌ارز‌ها را خواهد گرفت.

استفاده از ارزهای دیجیتال درآینده به نفع محیط زیست خواهند بود
1400/02/27 - 15:35

اگرچه برخی از فعالان و ناظران بازار رمزارز‌ها نسبت به پیامد‌های محیط زیستی آن‌ها از جمله بیتکوین ابراز نگرانی کرده اند، مارک کوبان- مدیرعامل باشگاه دالاس ماوریکز و میلیاردر مشهور آمریکایی- در پیامی توییتر‌ی نوشته است که ارز‌های دیجیتالی با وجود مصرف برق بالا به نفع محیط زیست در آینده خواهند بود و مجموع تحت مدیریت وی کماکان به پذیرش بیتکوین، اتریوم و دوج کوین به عنوان ابزار‌هایی مناسب و راحت برای انجام تراکنش‌های مالی لازم ادامه خواهد داد.

«رمزارز سبز» راهکار رفع نگرانی‌های زیست‌محیطی
1400/02/27 - 15:24

مدیرعامل تسلا در توییتر اعلام کرد: «افزایش سریع مصرف سوخت‌های فسیلی در استخراج و تراکنش‌های بیت‌کوین و به خصوص افزایش مصرف زغال‌سنگ که در تولید گازهای گلخانه‌ای از تمام سوخت‌ها بدتر است»، این شرکت را «نگران» کرده است. البته ایلان ماسک نگفت چرا پس از مدتی پشتیبانی فعالانه از انواع رمزارزها، به چنین نتیجه‌ای رسیده است؛ او البته گفت که اگر رمزارز‌ها در آینده پایداری محیط زیستی بیشتری پیدا کنند، امکان دارد این موضع‌گیری تغییر کند.

بهره برداری بدون دریافت پروانه از دستگاه ماینر ممنوع است
1400/02/27 - 15:17

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: 259 نفر تاکنون مجوز بهره برداری از دستگاه‌های استخراج رمز ارز در استان را دریافت کرده اند که تاکنون فقط یک نفر از این افراد پروانه بهره برداری دریافت کرده که بدون دریافت پروانه بهره برداری استفاده از این دستگاه‌ها ممنوع و خلاف قانون است.

استخراج بیت کوین غیرقانونی است
1400/02/27 - 15:07

ییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به موضوع خرید و فروش رمز ارز‌ها نیز اشاره کرد و گفت: شهروندان برای انجام این معاملات باید به صرافی‌های مورد تایید و اعلام شده از سوی بانک مرکزی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه استخراج بیت‌کوین غیرقانونی بوده، گفت: با افرادی که این کار را انجام دهند، برخورد می‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد