تولید خودروی بریتانیا رکود را شکست

تولید خودروی بریتانیا رکود را شکست

تولید خودروی بریتانیا در ماه می پس از رکود 10 ماهه افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، داده‌های صنعت نشان داد، تولید خودرو در بریتانیا در ماه می با افزایش 13.3 درصدی به دلیل افزایش بیش از دو برابری تولید خودروهای الکتریکی و بهبود از پایین‌ترین سطح بیماری همه‌گیر، 10 ماه کاهش یافت. انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتور اعلام کرد که کارخانه‌ها در ماه گذشته 62 هزار و 284 دستگاه خودرو تولید کردند که این رقم در مقایسه با 54 هزار و 962 دستگاه بود. تولید خودروهای برقی باتری‌دار به 4525 دستگاه افزایش یافت.

مایک هاوز، مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتور گفت: بازگشت ماه می به رشد تولید خودرو بریتانیا پس از 10 ماه کاهش بسیار مورد استقبال قرار گرفته است که نشان دهنده انعطاف پذیری اساسی این بخش است. با این حال، هر گونه بهبودی تدریجی خواهد بود زیرا تحویل زنجیره تامین نامنظم باقی می‌ماند، هزینه‌های تجاری بی‌ثبات است.

با توجه به چالش‌ها، تعداد کلی تولید همچنان 46.3 درصد کمتر از ماه قبل از همه‌گیری در سال 2019 بود و این بخش در مواجهه با کمبود قطعات، افزایش هزینه‌ها و اختلال ناشی از حمله روسیه به اوکراین در تلاش برای افزایش تولید بود.

بر اساس گزارش رویترز، از مجموع خودروهای جدید ساخته شده، 82.1 درصد برای صادرات بوده و تقریبا از هر 10 خودرو، 6 مورد به اتحادیه اروپا ارسال شده است اما صادرات به ایالات‌متحده 35.4 درصد کاهش یافت که عمدتا به دلیل تعطیلی یک کارخانه بزرگ بریتانیا در سال 2021 بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد