آمادگی ایران برای توسعه مراودات اقتصادی با نیکاراگويه

آمادگی ایران برای توسعه مراودات اقتصادی با نیکاراگويه

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت در دیدار با وزیر ترابری و زیرساخت‌های نیکاراگويه از آمادگی کشورمان برای توسعه مراودات اقتصادی دو کشور در زمینه‌های ریلی، سیمان و فولاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در دیدار معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت با وزیر ترابری و زیرساخت‌های نیکاراگويه، دو طرف بر تعمیق روابط اقتصادی و افزایش سطح مراودات صنعتی در حوزه‌های مختلف تاکید کردند.

منوچهر منطقی با اشاره به ظرفیت‌های مهم صنعتی ایران در حوزه‌های مختلف و با توجه به طرح‌های دولت نیکاراگويه در ایجاد خطوط ریلی، افزود: ایران در ایجاد کامل خطوط ریلی در سه بخش زیرساخت تامین واگن و لوکوموتیو، تجهیزات کنترلی خطوط ریلی برای ایجاد ایمنی و بالا بردن بهره‌وری خطوط ریلی، آمادگی دارد.

وی به ظرفیت صادراتی ایران در حوزه سیمان و فولاد به نیکاراگويه اشاره و تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند در این باره از محل مازاد تولید داخلی اقدام کند.

درخواست از ایران برای تامین نیازهای نیکاراگويه

همچنین «موخیکا اوبرگون»، وزیر ترابری و زیرساخت‌های نیکاراگويه نیز ضمن اذعان به پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های مختلف باوجود فشارهای جهانی، از افزایش سطح مراودات تجاری کشورش با ایران استقبال کرد.

وی ضمن درخواست از ایران برای تامین نیازهای نیکاراگويه در حوزه سیمان و فولاد، خواستار انتقال فناوری و صادرات محصولات ریلی ایران به این کشور شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد