ادامه موضع خصمانه چین علیه رمزارزها

ادامه موضع خصمانه چین علیه رمزارزها

دولت چین نسبت به سرمایه گذاری در NFT ها هشدار داد.

ایسنا: دولت چین نسبت به سرمایه گذاری در NFT ها هشدار داد.

به نقل از کوین دسک، دولت چین با صدور بیانیه جدیدی به مردم این کشور هشدار داد در توکن های غیر مثلی (یا همان ان اف تی) سرمایه گذاری نکنند چرا که قیمت آن ها کاملا حباب است و از دیدگاه مالی، این دارایی ها دارای ارزش خیلی کمتر از چیزی هستند که اکنون قیمت گذاری می شوند.

وانگ جونهی- خبرنگار روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست- در مطلبی با انتشار این هشدار نوشت: وقتی که هیجان بازارها تخلیه شود، ارزش این ان اف تی ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که ان اف تی هایی که توسط شرکت های بزرگ چینی عرضه شده اند چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد. هم علی بابا و هم تنسنت- از بزرگ ترین شرکت های چین- تاکنون از توکن های خود رونمایی کرده اند. این شرکت ها همچنین پیشتر آگهی هایی برای استخدام نیروهای متخصص منتشر و از برنامه ریزی خود برای راه اندازی واحدهای تحقیقاتی مرتبط با توکن ها خبر داده بودند.

دولت چین در ماه های اخیر موضع گیری های بسیار سرسختانه ای علیه رمزارزها داشته و طبق تصمیم بانک مرکزی، هرگونه فعالیت مرتبط با رمزارزها از جمله استخراج، خرید و فروش و سرمایه گذاری در رمزارزها ممنوع اعلام شده است. این در حالی رخ می دهد که چین تا ابتدای امسال بزرگ ترین مرکز استخراج ارزهای دیجیتالی در جهان بود و اخبار مرتبط با سختگیری های حکومت چین، تاثیر منفی زیادی روی قیمت ها در بازار داشته است.

بانک مرکزی چین در حال طی کردن مراحل نهایی راه اندازی ارز دیجیتالی رسمی این کشور موسوم به یوان دیجیتالی است و پیش بینی می شود که چین به نخستین کشوری در جهان تبدیل شود که ارز دیجیتالی رسمی خود را راه اندازی م یکند با این حال مقامات چینی ارزهای دیجیتالی موجود در بازار را تهدیدی برای ثبات مالی کشورشان می دانند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد