تحلیل بنیادی نوری | میزان سود خالص شرکت چقدر بود؟

تحلیل بنیادی نوری | میزان سود خالص شرکت چقدر بود؟

پتروشیمی نوری از جمله نمادهایی است که در همین سال های اخیر وارد بازار سرمایه شد و در مدت حضور خود در بازار سرمایه عملکرد خوبی داشته است. به لحاظ بنیادی نوری در چه شرایطی قرار دارد؟

به گزارش نبض بورس، شرکت پتروشیمی نوری در سال 1377 به‌صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و در سال 1386 مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پس از گذشت 6 سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهام‌داران در سال 1392 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و در سال 99 نیز از طریق عرضه‌ی اولیه نوری وارد بورس شد

فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید و فروش محصولات آروماتیک است. شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس با دارا بودن 15 شرکت تولیدی و خدماتی، به‌عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ‌های پتروشیمی در خاورمیانه شناخته می‌شود. این شرکت از نظر تولید اولین شرکت در ایران و دومین شرکت در خاورمیانه محسوب می‌شود. مجتمع پتروشیمی نوری با ظرفیت تولید 750 هزار تن پارازایلین در سال، یکی از بزرگترین مجتمع‌های تولید مواد آروماتیک در جهان است.

از مهم‌ترین رقبای نوری می‌توان به شرکت‌های سانگ‌یانگ کره جنوبی با ظرفیت تولید 600 هزار تن در سال و شرکت تولید مواد آروماتیک کویت (KARO) با ظرفیت تولید 820 هزار تن در سال از این محصول، اشاره نمود. در ایران نیز علاوه بر شرکت پتروشیمی نوری، شرکت‌های پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی بندر امام و پتروشیمی اصفهان از تولیدکنندگان این محصول هستند.

مواد اولیه مصرفی شرکت عبارت است از: میعانات گازی، بنزین پیرولیز، بنزین تولوين، گسولین

بیشترین میزان ماده مصرفی مربوط به میعانات گازی است که از نظر مقداری بیش 90% میزان مصرف را به خود اختصاص داده است.

مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه شرکت در بوشهر واقع گردیده است.

این خبر را از لینک زیر مطالعه بفرمایید:

https://app.nabzebourse.com/news/1311/1311/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد