آخرین قیمت دلار پیش از امروز 25 مرداد + پیش‌بینی قیمت دلار

آخرین قیمت دلار پیش از امروز 25 مرداد + پیش‌بینی قیمت دلار

قیمت دلار متشکل بر خلاف دلار آزاد حرکت کرد و کاهش یافت. عرضه دلار بالای متوسط باقی ماند. قیمت دلار در بازار دیروز 24 مرداد با 2٫2 درصد افزایش، 26,899 تومان اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار آمریکا عصر روز شنبه روی 26 هزار و 580 تومان قرار داشت. قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات دیروز 26 هزار و 500 تومان بود. قیمت دلار در طول معاملات دیروز رشد کرد. قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات یکشنبه روی 26 هزار و 660 تومان قرار داشت.

حباب قیمتی دلار منفی است

قیمت درهم عصر روز شنبه روی 7 هزار و 285 تومان قرار داشت. قیمت درهم در طول معاملات دیروز تقریبا ثابت و برابر 7 هزار و 320 تومان بود. با در نظر گرفتن نرخ تبدیل درهم به دلار (3٫673)، قیمت دلار از طریق تبدیل درهم 26 هزار و 886 تومان به دست می‌آید. در نتیجه حباب قیمتی دلار بازار داخل در پایان معاملات امروز منفی بود.

اقتصادنیوز نوشت:

دلار متشکل خلاف دلار آزاد حرکت کرد

قیمت دلار بازار آزاد در طول معاملات امروز رشد کرد و بالای نرخ عصر روز گذشته قرار گرفت. قیمت دلار بازار متشکل بر خلاف دلار آزاد نسبت به روز گذشته کاهش یافت. قیمت دلار متشکل 119 تومان نسبت به عصر روز گذشته افت کرد و روی 25 هزار و 638 تومان قرار گرفت.

عرضه دلار بالای متوسط قرار دارد

عرضه دلار متشکل نسبت به روز گذشته 1 درصد افت کرد و روی 7 میلیون و 755 هزار قرار گرفت. این رقم به طور معناداری بالای متوسط قرار داشت. متوسط عرضه دلار از 7 فروردین تا امروز 5 میلیون و 631 هزار به دست می‌آید.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آزاد عصر امروز نسبت به روز گذشته بالاتر بود، اما قیمت متوسط دلار متشکل نسبت به روز گذشته افت کرده بود. عرضه دلار تقریبا نسبت به روز گذشته بدون تغییر بود و در سطوح بالا باقی ماند. قیمت سکه امامی رشد کرد و به مرز 12 میلیون تومان نزدیک شد.

قیمت دلار در تعطیلات در چه جهتی حرکت می‌کند؟

بازار متشکل از فردا بخاطر محدودیت های جدید کرونایی تعطیل است، در نتیجه عرضه دلار در روزهای آتی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. احتمالا حجم معاملات در روزهای آتی کاهش یابد و بازار ارز نیمه تعطیل باشد، (حتی امروز نیز بسیاری از افرادی که برای تهیه دلار به بازار رفته بودند موفق به خرید نشدند)

احتمال دارد دامنه نوسان قیمت دلار در روزهای آتی کاهش یابد، زیرا یکی از متغیرهای مهمی که در این روزها اندازه دامنه نوسان را کنترل می‌کند، عرضه دلار توسط بانک مرکزی است، فعالان بازار در تعطیلی بازار متشکل احتمالا با احتیاط رفتار می‌کنند تا دوباره جهت سیاست بانک مرکزی در مورد عرضه دلار در بازار متشکل تعیین شود، سناریوی دیگر این است که با کاهش عرضه، بازار سیاه شکل گیرد و قیمت دلار افزایش یابد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد