پیش‌بینی تولید سالانه 160 هزار تن میگو طی برنامه هفتم توسعه

پیش‌بینی تولید سالانه 160 هزار تن میگو طی برنامه هفتم توسعه

ريیس سازمان شیلات ایران از انجام برنامه‌ریزی جهت تولید سالانه 160 تن میگو، 500 هزار تن انواع آبزیان از طریق پرورش در دریا و صید سالانه 850 هزار تن طی برنامه هفتم توسعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان شیلات ایران، سیدحسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی سیاست اصلی سازمان شیلات ایران را طی برنامه هفتم توسعه، افزایش بهره‌وری در زمینه تولید و صید و صیادی عنوان کرد.

وی از انجام برنامه‌ریزی جهت تولید سالانه 160 تن میگو، 500 هزار تن انواع آبزیان از طریق پرورش در دریا و صید سالانه 850 هزار تن طی برنامه هفتم توسعه خبر داد.

وی اذعان داشت: به منظور تحقق اهداف تعیین شده در زمینه تولید آبزیان، سیاست سازمان شیلات ایران همواره بر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی متمرکز بوده است و طی برنامه هفتم توسعه‌، این حمایت روزافزون و بیشتر نیز خواهد شد.

به گفته این مقام مسوول، سازمان شیلات ایران هرساله به عنوان تسهیلات ارزان‌قیمت سرمایه در گردش، وام‌هایی را در اختیار پرورش‌دهندگان بخش خصوصی قرار می‌دهد.

حسینی بیان داشت: امسال 126 میلیارد تومان با سود 15 درصد در قالب تسهیلات بانکی در اختیار پرورش دهندگان بخش خصوصی قرار گرفت.

وی با اشاره به این که در زمینه توسعه صید و صیادی و افزایش بهره‌وری از ذخایر آبزیان دریاهای جنوب و شمال کشور همگام با حفظ ذخایر، برنامه‌های کلانی از سوی سازمان شیلات تدوین شده است، گفت: از سوی دیگر وجود 70 بندر صیادی با 120 اسکله تخلیه آبزیان و 37 اسکله مردمی به عنوان نقطه تلاقی خشکی و دریا، ظرفیت مناسبی برای توسعه صنعت شیلات محسوب می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: رفتن به سمت بهره‌برداری از ذخایر برداشت نشده یا کمتر برداشت شده از جمله ظرفیت‌های مغفول صید و صیادی کشور طی سال‌های گذشته بوده که امروزه مورد توجه سازمان شیلات ایران جهت تحقق اهداف تعیین شده در برنامه هفتم توسعه قرار گرفته است.

وی به افزایش بودجه سازمان شیلات در سال 1401 در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امیدواریم با افزایش بودجه بتوانیم اقدامات موثرتری را در زمینه بهره‌وری تولید و صیادی به سرانجام برسانیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد