ارزان‌ترین بلیت هواپیما در مسیر‌های پرتردد خارجی

ارزان‌ترین بلیت هواپیما در مسیر‌های پرتردد خارجی

کف قیمت بلیط هواپیما تهران - آنکارا تقریبا سه میلیون است. مسافرانی که از پایتخت ایران راهی ایروان می‌شوند باید دست‌کم...

فرارو: قیمت جدید بلیط هواپیما مشخص شد و حالا می‌دانیم ارزان‌ترین بلیط‌ها را در مسیر‌هایی داخلی حدود 730 هزار تومان می‌فروشند، اما در مسیر‌های خارجی کف قیمت بلیط هواپیما از حدود سه میلیون تومان شروع می‌شود.

هواپیمایی‌های داخلی برای روز‌های ابتدایی خرداد بلیط هواپیما تهران – آنکارا و تهران – دبی را حداقل با این قیمت می‌فروشند و مسافرانی که از پایتخت ایران راهی ایروان می‌شوند، باید در بهترین حالت نفری پنج میلیون و 700 هزار تومان برای خرید بلیط هواپیما کنار بگذارند. شرکت‌های هواپیمایی به فرارو می‌گویند بعد از آنکارا، دبی، استانبول و ازمیر، پرواز‌های تهران – فرانکفورت و تهران – لندن هم جزو مسیر‌های پرتردد خارجی هستند که درحال حاضر کف قیمت بلیط هواپیما در این مسیر‌ها به حدود 11 میلیون تومان رسیده است.

ارزان‌ترین بلیط استانبول درحال حاضر پنج میلیون تومان فروخته می‌شود. این پرواز روز دوشنبه اول خرداد ساعت سه بعدازظهر از فرودگاه امام‌خمینی آغاز می‌شود و مسافران آن ظرف دو ساعت و 30 دقیقه با هواپیمای ایرباس A340 به استانبول می‌رسند. حالا که از ارزان‌ترین بلیط استانبول صحبت کردیم، بدنیست بدانید در همین مسیر خرید بلیط هواپیما که از شرکت لوفت‌هانزا می‌تواند 35 میلیون تومان هزینه داشته باشد.

ارزان‌ترین بلیط هواپیما دبی از مبدا تهران الان حدود سه میلیون تومان فروخته می‌شود. روز سوم خرداد پرواز تهران – دبی از طریق هواپیمایی قشم‌ایر انجام می‌شود و این شرکت از مسافرانش نفری دو میلیون و 992 هزار تومان دریافت می‌کند. این پرواز با هواپیما ایرباس A320 انجام می‌شود و مسافران آن بعد از دو ساعت و نیم به فرودگاه بین‌المللی دبی می‌رسند. در همین مسیر می‌شود بلیط هواپیما را از ایران‌ایرتور برای روز چهارم خرداد با قیمت سه میلیون و 200 هزار تومان رزرو کرد و با سه میلیون و 400 هزار تومان در روز ششم خرداد بلیط هواپیما تهران – دبی را از هواپیمایی ماهان تهیه کرد.

تهران – ایروان یکی دیگر از مسیر‌های پرتردد خارجی است که الان خرید بلیط هواپیما در این مسیر دست کم پنج میلیون و 700 هزار تومان آب می‌خورد. وقتی تقویم ایرلاین‌ها در روز‌های پیش‌رو را نگاه می‌کنیم، رقم پنج میلیون و 775 هزار تومان را هواپیمایی آرمنیاایرویز برای روز جمعه پنجم خرداد درنظر گرفته است. این پرواز طی دو ساعت با هواپیمای بويینگ 737 انجام می‌شود و در روز‌های پیش‌رو بلیط هواپیما تهران – ایروان از طرف هواپیمایی قطرایرویز 16 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می‌شود. البته بین گران‌ترین بلیط‌های پرواز تهران – ایروان باید به پرواز روز چهارشنبه سوم خرداد هواپیمایی آسترین اشاره کنیم. این یکی نزدیک 140 میلیون تومان ناقابل فروخته می‌شود که البته شامل سه مسیر تهران – وین، وین – ورشو و نهایتا ورشو – ایروان می‌شود و به‌همین خاطر با چنین قیمت شگفت‌انگیزی فروخته می‌شود.

قیمت بلیط هواپیما تهران – آنکار حداقل سه میلیون تومان است و با این پول می‌توانیم بلیط روز سه‌شنبه دوم خرداد را از هواپیمایی قشم‌ایر تهیه کنیم. قرار این پرواز ظرف دو ساعت و 30 دقیقه طی شود و مسافران آن با هواپیمای ایرباس A320 از تهران راهی فرودگاه اسن‌بوغا ترکیه شوند. فردای آن روز هواپیمایی ماهان پروازی از تهران به آنکار دارد و هزینه بلیط آن را برای هر مسافر چهار میلیون و 500 هزار تومان تعیین کرده است. این پرواز با هواپیمای ایرباس A340 انجام می‌شود. اگر سراغ هواپیمایی پگاسوس برویم، کف قیمت بلیط تهران _ آنکارا در روز‌های آینده به پنج میلیون تومان می‌رسد و می‌شود بلیط هواپیما تهران – آنکارا را از هواپیمایی ماهان برای روز‌های آینده با کمتر از پنج میلیون تومان خرید.

قیمت بلیط هواپیما تهران – ازمیر معمولا از مسیر‌های تهران – آنکارا و تهران – استانبول بیشتر است. علت هم به بیشتر بودن مصافت ارتباط دارد و به‌همین خاطر درحال حاضر کف قیمت بلیط هواپیما تهران – ازمیر از هشت میلیون و 300 هزار تومان شروع می‌شود. این بلیط را هواپیمایی کاسپین برای روز 31 اردیبهشت می‌فروشد و مسافران این پرواز با هواپیمای بويینگ 737 از پایتخت ایران راهی فرودگاه عدنان مندرس ازمیر می‌شوند. به‌جز پرواز‌های روز 31 اردیبهشت، در هفته اول خرداد کف قیمت بلیط هواپیما تهران – ازمیر توسط ایرلاین‌های داخلی از 9 میلیون و 600 هزار تومان شروع می‌شود و در ایرلاین‌هایی مثل ترکیش به حدود 40 میلیون تومان می‌رسد.

ارزان‌ترین بلیط هواپیما تهران – فرانکفورت که به گفته شرکت‌های هواپیمایی جزو مسیر‌های پرتردد مسافران خارجی است، فعلا 11 میلیون و 120 هزار تومان فروخته می‌شود. هواپیمایی آنادلوجت که زیر‌مجموعه‌ای از ترکیش‌ایرلاینز به‌حساب می‌آید بابت بلیط‌های پرواز روز چهارشنبه سوم خرداد چنین هزینه‌ای دریافت می‌کند و مسافران این پرواز ظرف تقریبا 9 ساعت از تهران راهی فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت می‌شوند. از طرفی در مسیر تهران – لندن هم که یکی دیگر از مسیر‌های پرتردد خارجی است، کف قیمت بلیط هواپیما حدود 11 میلیون و 500 هزار تومان است و این بلیط هم توسط آنادولوجت فروخته می‌شود.

ارزان‌ترین بلیط‌ خارجی در مسیر‌های پرتردد

مسیر

کف قیمت

تهران - استانبول

پنج میلیون تومان

تهران – دبی

سه میلیون تومان

تهران – ایروان

پنج میلیون و 700 هزار تومان

تهران – آنکارا

سه میلیون تومان

تهران – ازمیر

هشت میلیون و 300 هزار تومان

تهران - فرانکفورت

11 میلیون و 120 هزار تومان

تهران – لندن

11 میلیون و 500 هزار تومان

پ

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد