ادامه روند صعودی بازار ارز / قیمت دلار امروز 25 مهر چقدر شد؟

ادامه روند صعودی بازار ارز / قیمت دلار امروز 25 مهر چقدر شد؟

قیمت دلار در بازار آزاد امروز روند افزایشی خود را حفظ کرد و به قیمت 27 هزارو 240 تومان رسید. نرخ ارز در صرافی ملی 26627 تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در آزاد امروز قیمت دلار روند صعودی دیروز شنبه را ادامه داد و با باقی ماندن در مرز 27 هزار و 200 به نرخ 27 هزار و 240 تومان رسید.

نرخ ارز در صرافی ملی امروز 26 هزار و 627 تومان اعلام شد. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی 26 هزار و 350 تومان ثبت شد.

علت افزایش قیمت دلار چه بود؟

اگر دلار در نخستین روز هفته، مرز حمایتی 27‌هزار تومان را از دست می‌داد، فشار فروش در بازار ارز شدت می‌گرفت و حتی احتمال نزول به زیر حمایت 26 هزار و 700 تومان ایجاد می‌شد. با این حال، روز شنبه، دلار در مسیر برگشت و صعود قرار گرفت تا کمی انتظارات نزولی تعدیل شود. در بیست و چهارمین روز مهرماه، اسکناس آمریکایی ساعت 3 بعدازظهر با قیمت 27 هزار و 250 تومان به فروش رفت که 180 تومان بالاتر از روز پنج‌شنبه بود. به گفته فعالان، دو عامل در افزایش قیمت دلار نقش داشت.

نخستین عامل، عدم اعلام زمان شروع مذاکرات هسته‌ای بود. برخی از معامله‌گران انتظار داشتند که پس از مذاکرات ایران با یکی از نمایندگان اتحادیه اروپا، شرایط مذاکرات احتمالی آتی به صورت شفاف اعلام شود. با این حال، پس از دیدار انریکه مورا با مقامات ایرانی عنوان شد که قرار است مذاکرات در بروکسل ادامه پیدا کند.

در این میان، اکثر فعالان اعتقاد داشتند که بازار ارز نسبت به احکام صادر شده برای ريیس پیشین بانک مرکزی و برخی از همکاران او، واکنش خاصی نداشت، هر چند برخی معامله‌گران عنوان می‌کردند که چنین اتفاقاتی ممکن است دست بازارساز را برای مداخله فعالانه در معاملات کوتاه کند. این در حالی است که گفته می‌شد‌ دیروز نیز عرضه قابل توجهی در بازار صورت گرفته است و همین عامل موجب شد دلار در زمان برگشت خریداران با نوسان خاصی مواجه نشود. دیروز گفته می‌شد که صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار را بالا نیاوردند.(دنیای اقتصاد)

مطالعه بیشتر: صعود دلار به مرز حساس / علت افزایش قیمت دلار چه بود؟
دلار و طلا تا پایان سال چه می‌شوند؟

ساعت 16 امروز یکشنبه 25 مهر ماه مریم محبی و نیما میرزایی، دو کارشناس بازارهای مالی در گفتگوی زنده اینستاگرامی با ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز پاسخ می‌دهند که دلار، طلا، بورس، مسکن و خودرو تا پایان امسال چه چشم‌اندازی دارند.

در بین چهار بازار مالی دلار، طلا، بورس و مسکن طی نیمه نخست امسال دلار بیشترین افزایش قیمت را داشته است. در این مدت در حالی که قیمت دلار حدود 15 درصد گران شده، شاخص بازار سهام تنها شش درصد بازدهی داشته است. طلا نیز طی این مدت پنج درصد بازدهی داشت. اما بازار مسکن دومین بازار با بازدهی بیشتر طی شش ماهه نخست امسال بود که حدود 14 درصد بازدهی برای آن ثبت شده است.

نکته قابل توجه آنکه بازار خودرو بیشتر از همه بازارهای مالی نوسان را تجربه کرد و طی این مدت بازدهی آن بیش از 19 درصد ثبت شده است.

ساعت 16 روز یکشنبه، 25 مهر ماه امسال مریم محبی و نیما میرزایی، دو کارشناس بازارهای مالی در گفتگوی زنده اینستاگرامی با ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز پاسخ می‌دهند که دلار، طلا، بورس، مسکن و خودرو تا پایان امسال چه چشم‌اندازی دارند.

علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را در صفحه اینستاگرام تجارت‌نیوز مشاهده کنند.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد