توضیح بورس تهران درباره استخراج رمز ارز

توضیح بورس تهران درباره استخراج رمز ارز

شرکت بورس تهران درباره کشف ماینر در این شرکت طی اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: اگرچه شرکت بورس اوراق بهادار تهران ورود به حوزه رگولاتوری رمزارز را به عنوان یک دارایی دیجیتال و در قالب یک پروژه تحقیقاتی دنبال کرده بود اما وجود ماینر شخصی در این شرکت تکذیب می شود.

ایسنا: شرکت بورس تهران درباره کشف ماینر در این شرکت طی اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: اگرچه شرکت بورس اوراق بهادار تهران ورود به حوزه رگولاتوری رمزارز را به عنوان یک دارایی دیجیتال و در قالب یک پروژه تحقیقاتی دنبال کرده بود اما وجود ماینر شخصی در این شرکت تکذیب می شود.

 درپی "مطرح شدن صحبت‌هایی مبنی بر کشف چند دستگاه ماینر در شرکت بورس"، مدیرعامل این شرکت این موضوع را رد کرد و معاون سازمان بورس نیز اعلام کرد که این دستگاه‌ها شخصی نبوده‌اند اما شرکت بورس تهران باید پاسخگو باشد چون چنین فعالیتی خارج از فعالیت‌های این شرکت محسوب می‌شود، از سوی دیگر این شرکت سهام‌دار دارد و سهام‌داران هم باید خواهان پاسخگویی باشند.

اکنون نیز شرکت بورس اوراق بهادار تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که "رمزارزها به عنوان دارایی دیجیتال، نیازمند قانون‌گذاری در کشور است و چندی پیش نیز با توجه به مطالبه فعالان این حوزه، از سوی مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار، پیشنهاد تاسیس صندوق‌های مبتنی بر رمزارز مطرح شد.

از ابتدای سال 1399، با توجه به نگرانی‌ها از کوچ نقدینگی به سمت رمزارزها و ایجاد بحران خروج نقدینگی در بازار سرمایه، این موضوع به عنوان پروژه ای تحقیقاتی، پس از بررسی در کمیته های فرعی هیات مدیره و اخذ تايیدیه هیات مدیره وقت بورس تهران (به عنوان نمایندگان سهامداران) و کسب موافقت اصولی وزارت صمت، مطرح و اجرای طرح محدود R&D استخراج رمزارز و محاسبه عینی نرخ ROI آنها توسط شرکت بورس اوراق بهادار صورت گرفت و گزارش معاملات آتی این فعالیت بر روند اصلی بازار سرمایه کشور نهایی شد. این فعالیت تحقیقاتی و آزمایشی پس از مدت کوتاهی در همان سال متوقف شد.

لذا شرکت بورس تهران تاکید می‌کند هیچ فعالیتی در زمینه استخراج رمز ارز در این شرکت وجود ندارد و موضوع پنهانی که عده ای مدعی کشف آن شده اند اساسا تکذیب می شود".

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد