«فیدلیتی» به تالار بورس کالا نزدیک شد

«فیدلیتی» به تالار بورس کالا نزدیک شد

سید جواد جهرمی معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران و هیات همراه صبح امروز به منظور بررسی عرضه محصولات بهمن موتور با اولویت عرضه محصول فیدلیتی در بورس کالا از خط تولید این شرکت بازدید و در نشستی با مدیران بهمن موتور، عرضه خودرو در بورس را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) و به نقل از کالاخبر؛ در ابتدای این نشست علی پور ابراهیم آبادی ريیس هیيت مدیره بهمن موتور با اشاره به قدمت 64 ساله گروه بهمن گفت: بهمن موتور بزرگ ترین مجموعه هلدینگ گروه بهمن است که تا سال 95 به صورت نیمه دولتی اداره می شد که با خرید 63 درصد سهام آن در این سال از سوی بخش خصوصی با تحولات مثبتی مواجه شد.

وی با بیان اینکه بهمن موتور براساس دو محور اساسی و استراتژیک به جلو پیش می رود، افزود: رشد تولید و کیفیت محصولات و تدوین برنامه بلندمدت دو محور اساسی شرکت است به طوریکه از امروز کلیه اقدامات تا سال 1404 برنامه ریزی شده است.

پور ابراهیم آبادی اظهار داشت: ظرفیت تولید بهمن موتور 60 هزار خودرو در سال است که سال گذشته 18000 دستگاه تولید شد که امسال به 33000 دستگاه می رسد؛ همچنین براساس برنامه در سال 1404 به تولید 60000 دستگاه خواهیم رسید.

ريیس هیيت مدیره بهمن موتور در خصوص عرضه محصولات این شرکت در بورس کالا گفت: عرضه خودرو در بورس کالا بدون شک به سود تولید و مردم و البته به زیان واسطه هاست چراکه با فروش خودرو در بورس، فاصله قیمتی درب کارخانه و بازار آزاد به جای دلال به تولیدکننده می رسد و در مقابل با رشد تولید و عرضه در بورس، قیمت ها نیز متعادل تر و به سود مصرف کننده کشف می شود.

به گفته او، در نشست هیات مدیره بهمن موتور موضوع عرضه محصولات شرکت با اولویت عرضه فیدلیتی در بورس کالا مطرح می شود.

تامین همزمان منافع تولید و سهامداران

در ادامه این نشست سید جواد جهرمی معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران گفت: با عرضه محصولات شرکت بهمن موتور در بورس کالا، اختلاف قیمت درب کارخانه و بازار به جیب تولیدکننده می رود و شرایط مساعدی برای توسعه خدمات و رشد تولید فراهم می شود.

جهرمی افزود: محصولات بهمن موتور مشمول محدودیت های شورای رقابت و وزارت صمت نیست و براساس ماده 18 قانون توسعه ابزارهای مالی نیز عرضه محصولات در بورس کالا از شمول قیمت گذاری دولتی خارج است و به این ترتیب هیچ محدودیت قانونی نیز برای عرضه خودرو در بورس کالا وجود ندارد.

وی اظهار داشت: علاوه بر حمایت از تولید، عرضه خودرو در بورس کالا منافع سهامداران شرکت های خودروسازی را تامین می کند و این موضوع نیز از تاکیدات ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار است.

جهرمی پیشنهاد داد که عرضه محصول فیدلیتی شرکت بهمن موتور به صورت پایلوت روی تابلوی بورس کالا رود و حتی تولیدات آینده این شرکت نیز به صورت سلف در بورس کالا فروخته شود تا تنوعی در عرضه ایجاد شده و شفافیت حداکثری جای تمام حواشی در فروش های اینترنتی خودروسازان را بگیرد.

براساس این گزارش، در پایان این نشست مقرر شد تا بررسی های نهایی در هیات مدیره شرکت بهمن موتور برای عرضه محصولات این شرکت در بورس کالا انجام شود و پس از آن، مراحل پذیرش تولیدات این شرکت در بورس کالا اجرایی شود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد