بازار دلار در جستجوی تعادل / پیش‌بینی قیمت دلار امروز 5 بهمن 99

بازار دلار در جستجوی تعادل / پیش‌بینی قیمت دلار امروز 5 بهمن 99

حدود ساعت 3 بعد از ظهر، اسکناس آمریکایی در بازار در محدوده 23 هزار و 200 تومان معامله می‌شد که 400 تومان بالاتر از روز پنج‌شنبه بود. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، حدود ساعت 3 بعد از ظهر، اسکناس آمریکایی در بازار در محدوده 23 هزار و 200 تومان معامله می‌شد که 400 تومان بالاتر از روز پنج‌شنبه بود. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: دامنه نوسان دلار از اوایل آذرماه تا اواخر دی ماه محدود شده بود و اسکناس آمریکایی عمدتا در کانال 25 هزار تومانی تغییرات خود را انجام می‌داد. با این حال، از زمانی که معلوم شد، کنگره آمریکا نتایج انتخابات این کشور را مورد تایید قرار می‌دهد، موج جدیدی از فروشندگان وارد بازار ارز شدند که توانستند حتی قیمت را تا کانال 21هزار تومانی نیز پایین ببرند.

پس از برخورد دلار به کف 21 هزار تومانی، خریداران تا حدی فعال‌تر شدند و توانستند قیمت را به کانال 23هزار تومانی نیز ببرند. پس از این اتفاق، چندین رفت و برگشت قیمتی در بازار دلار بین دو کانال 22 و 23 هزار تومانی صورت گرفت.

از نگاه برخی از بازیگران باتجربه بازار، این رفت و برگشت‌های قیمتی نشان می‌دهد که بازار همچنان جهت خود را نشناخته است و معامله‌گران در وضعیت نااطمینانی نسبت به آینده قیمت دلار به سر می‌برند.

برخی تحلیلگران باور دارند، بازارساز در چنین شرایطی می‌تواند با مداخله خود دامنه نوسانات را کاهش دهد تا بازار از سردرگمی فعلی رهایی پیدا کند. البته برخی از کارشناسان اعتقاد دارند بازارساز به‌دنبال آن است که بازار بر اساس عوامل و متغیرهای درونی خود به تعادل برسد.

در واقع نیروهای افزایشی و کاهشی، پس از بالا و پایین کردن ترازوی قیمتی، سرانجام بدون مداخله بازارساز به تعادل برسند. با این حال، حداقل در یک هفته اخیر این اتفاق رخ نداده و قیمت دلار نوسانات زیادی را تجربه کرده است.

در شرایطی که دامنه نوسانات قیمت زیاد می‌شود، بسیاری از فعالان اقتصادی ممکن است خرید و فروش‌های خود را به تعویق بیندازند؛ برنده افزایش تغییرات قیمت دلار، نوسان‌گیران خواهند بود که می‌توانند سود مناسبی را از جابه‌جایی‌های قیمتی به دست آورند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد