استاندار زنجان: عملکرد امسال زنجان در بخش صادرات تاکنون مناسب است

استاندار زنجان: عملکرد امسال زنجان در بخش صادرات تاکنون مناسب است

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه صادرات می‌تواند یک نقطه مهم در اقتصاد کلان و استان باشد، گفت: در بخش صادرات عملکرد...

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ دکتر محسن افشارچی در جلسه کارگروه صادرات استان زنجان با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات کارگروه صادرات در فاصله زمانی کمتر افزود: جلسات کارگروه صادرات با توجه به اهمیت و نقش آن در اقتصاد، حداکثر باید هر 2 ماه یکبار برگزار شود.
وی با بیان اینکه برگزاری این جلسات باعث می‌شود تا عملکرد دستگاه های ذیربط بیان و مسايل و مشکلات مربوطه نیز مشخص، پیگیری و رفع شود، گفت: چون عملکرد دستگاه های مربوطه در حوزه صادرات در چنین جلساتی خود را نشان می‌دهد از این‌رو دارای اهمیت است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نسبت به سایر استانها حجم درآمد خوبی در حوزه صادرات داریم تصریح کرد: چند مسيله در این حوزه داریم که باید حل شود تا عملکرد استان در این حوزه ارتقاء یابد.

افشارچی با بیان اینکه رییس کمیسیون صنایع مجلس، نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی است و این یک مزیت برای ما محسوب می شود گفت: باید در پیگیری مسايل مربوطه از این پتانسیل استفاده کرد.

وی با بیان اینکه با تحلیل و رصد دلایل مربوط به افزایش و کاهش صادرات، اتفاق های مثبتی رخ می دهد گفت: انتظار داریم در این خصوص از بخش خصوصی و اعضای اتاق که به شاخص‌های مربوط در این حوزه اشرافیت بیشتری دارند نظرخواهی شود تا به نقطه مطلوب و قابل قبولی برسیم.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی باید نسبت به سند صادراتی حساس شود اظهار داشت: مشکل پایانه صادراتی استان هم حل شده است و برای صادرات توانمندی های زیادی داریم.
افشارچی تصریح کرد: در این بخش باید میزان 1.9درصد را تا سه سال آینده به 5 تا 6 درصد برسانیم.
تسریع در روند اجرای پروژه اتصال شهرکهای صنعتی اشراق و نوآوران زنجان به خط ریل سراسری از جمله مصوبات مهم این جلسه بود که استاندار زنجان بر پیگیری آن تاکید کرد و افزود: در این خصوص استان هم کمک هایی خواهد کرد و انتظار داریم تا آخر شهریور ماه به یک نقطه مطلوب برسد.

ارايه گزارش تحلیلی از دلایل کاهش یا افزایش صادرات استان، توسط سازمان صمت از دیگر مصوبات این جلسه بود که استاندار از رییس سازمان صمت استان خواست برای جلسه بعد آن را ارايه دهد.

ارايه گزارش از مشکلات و مسايل تاثیر پذیری اقتصاد استان از مسيله جنگ روسیه و اوکراین هم از جمله مواردی بود که استاندار زنجان بر آن تاکید کرد.

گفتنی است؛ارايه گزارش عملکرد تجارت خارجی استان در سال 1400 و نیز سه ماهه 1401 اداره کل گمرک استان، ارايه آخرین وضعیت ترخیص پنبه و مشکلات مرتبط با تغییرات نرخ ارز از 4200 به ارز نیمایی در محاسبه حقوق ورودی صمت استان، برنامه های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در حوزه تجارت خارجی برای امسال در راستای نقشه راه تجارت خارجی اتاق بازرگانی، ارايه گزارش از آخرین وضعیت اتصال شهرکهای صنعتی اشراق و نوآوران به خط ریل سراسری ( اداره کل راه آهن، شرکت شهرک های صنعتی) و ارايه گزارش روند استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات اداره کل امور مالیاتی دستور جلسه کارگروه صادرات استان بود.

انتهای پیام

آخرین اخبار بورس و اقتصاد