بالاترین درآمد ذوب در یک سال گذشته/ صعود مردادی ذوب آهن

بالاترین درآمد ذوب در یک سال گذشته/ صعود مردادی ذوب آهن

ذوب آهن اصفهان در پنجمین ماه سال 1400، 190تن از محصولات مختلف تولید کرد و 172هزار تن از محصولات خود را به فروش رساند. شمش کالایی، تیرآهن و میلگرد بخش عمده تولید و...

اقتصادآنلاین - سهیل بانی؛ بر اساس اطلاعات مندرج در گزارش عملکرد شرکت ذوب آهن اصفهان در مرداد ماه 1400، مقدار تولید محصولات این شرکت نسبت به ماه گذشته با رشدی 47درصدی، به حدود 190هزار تن رسید. همچنین این رقم نسبت به مرداد ماه سال گذشته 9درصد افزایش پیدا کرده است. بیشترین تولید ذوب آهن اصفهان در این مدت مربوط به تیرآهن بود که 35درصد از تولید ذوب آهن اصفهان را به خود اختصاص داد. همچنین شمش کالایی 34درصد و میلگرد 25درصد از کل تولید ذوب در مرداد ماه را تشکیل دادند.

در مرداد 1400، ذوب آهن اصفهان 172هزار تن از محصولات خود را به فروش رساند و از این طریق بیش از دو هزار و 870میلیارد تومان درآمد کسب کرد. گفتنی است درآمد عملیاتی ذوب آهن اصفهان نسبت به تیر ماه، بیش از 9درصد افزایش داشته است. همچنین این رقم نسبت به مرداد 99، رشد چشمگیر 126درصدی را رقم زده است. لازم به ذکر است مقدار فروش ذوب آهن اصفهان رشدی 10درصدی نسبت به ماه گذشته ثبت کرده اما این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته تقریبا ثابت مانده است. بخش عمده درآمد عملیاتی ذوب در خرداد ماه از فروش هزار میلیارد تومانی شمش کالایی بدست آمد. همچنین ذوب آهن اصفهان 810میلیارد تومان تیرآهن و 520میلیارد تومان میلگرد فروخت.

نرخ‌ فروش بیشتر محصولات ذوب آهن اصفهان در مرداد ماه رشد کردند. نرخ شمش کالایی 13درصد، کلاف هفت درصد و میلگرد پنج درصد افزایش یافت. از طرفی دیگر نرخ فروش ریل با کاهش 30درصدی همراه شد.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد