حمایت 8.5 همتی صندوق توسعه بازار در اردیبهشت ماه

حمایت 8.5 همتی صندوق توسعه بازار در اردیبهشت ماه

قادر معصومی خانقاه به میزان حمایت صندوق توسعه بازار سرمایه از بورس در اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: طبق وظایف تعریف شده، این صندوق در هر زمان که نیاز باشد، اقدام کرده و می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از ایرنا، قادر معصومی خانقاه مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه به جزيیات واریزی‌های انجام شده از سوی این صندوق در اردیبهشت ماه اشاره کرد و افزود: طبق مفاد اساسنامه صندوق، اقدامات لازم جهت افزایش نقدشوندگی بازار طی اردیبهشت ماه انجام شد.

وی اظهار داشت: بخش عمده واریزی‌ها در نیمه دوم اردیبهشت ماه بود، چراکه چرخش ناگهانی شرایط بازار در روز 17 اردیبهشت و به تبع آن افزایش فشار فروش نیازمند حضور فعال‌تر صندوق در سمت خرید بود که این موضوع با خرید خرد حدود 8.500 همت سهام محقق شد.

وی در ادامه با اشاره به خالص نقدینگی وارد شده به بازار در اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: رقم واریز شده به بازار در برهه زمانی اعلام شده حدود 2.200 همت بوده است.

معصومی در ادامه اعلام کرد که سایر منابع جهت پوشش خریدهای خرد عمدتا از محل فروش‌های بلوکی صورت گرفته است.

مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه به برنامه‌های این صندوق برای حمایت از بازار در خرداد ماه تاکید کرد و افزود: طبق وظایف تعریف شده، صندوق توسعه بازار در هر زمان که نیاز باشد، آماده انجام وظیفه بوده و است.

وی اظهار داشت: در صورتی که بازار طی خردادماه هم نیاز به حمایت ویژه داشته باشد، اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد