هشدار اوپک به آمریکا در باره آزادسازی ذخایر نفت

هشدار اوپک به آمریکا در باره آزادسازی ذخایر نفت

اوپک به ژاپن، آمریکا، چین، هند و کره جنوبی درباره آزادسازی میلیون‌ها بشکه از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفتشان هشدار دادند...

به ‌گزارش برنا به نقل از اویل پرایس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ايتلاف اوپک‌پلاس) به ژاپن، آمریکا، چین، هند و کره جنوبی درباره آزادسازی میلیون‌ها بشکه از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفتشان هشدار دادند و اعلام کردند احتمال واکنش این ايتلاف زیاد است.

این ايتلاف اطلاعات دقیقی درباره واکنش احتمالی خود نداده است اما احتمال دارد که برنامه تسهیل تدریجی کاهش تولید خود را تغییر دهد و روند افزایش تولید را از رویه کنونی هم آهسته‌تر ‌کند تا ورود بشکه‌های اضافه نفت را جبران کند.

تاریخ نشان داده اعضای اوپک‌پلاس هر کاری را برای حفظ سهم خود در بازار انجام می‌دهند تا قیمت نفت را در محدوده ایده‌آل نگه دارند. روسیه و عربستان در سال 2020 و درست پیش از آغاز بحران کرونا برای تولید و صادرات نفت به توافق نرسیدند و این مسيله سبب مملو شدن بازار از بشکه‌های نفت شد و قیمت نفت سقوط کرد.

نتیجه این اقدام برای بازارهای نفت فاجعه‌بار بود زیرا بلافاصله بعد از آن با کاهش شدید تقاضا به‌دلیل شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا روبه‌رو شدند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد