ماجرای قطعی گاز در 2 منطقه تهران چیست؟/ مشکل قطعی کی حل می‌شود؟

ماجرای قطعی گاز در 2 منطقه تهران چیست؟/ مشکل قطعی کی حل می‌شود؟

شرکت گاز استان تهران تابستان امسال چند باری اقدام به قطع گاز برخی مناطق استان تهران کرد و دلیل این اختلال را پیشگیری از حوادث زمستان دانست اما حالا روز پیش اطلاعیه‌ای برای قطع گاز منتشر شد و شرکت گاز اعلام کرد ممکن است این مشکل 48 ساعت طول بکشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت گاز استان تهران در اطلاعیه‌ای کوتاه خبر از احتمال قطع شدن گاز دو منطقه از تهران داد. این شرکت، دلیل این قطعی احتمالی را تعمیرات این ایستگاه‌ها دانست.

با این حال، برخی گمان می‌کنند دلیل اصلی و ورای این اطلاعیه، کمبود گاز است. گفتنی است که وزیر نفت هم قبلا هشدار داده بود در شش ماه سرد سال، روزانه 200 میلیون متر مکعب کسری گاز داریم. به جز این هم کمبود گاز باعث شده بود استفاده از مازوت در تبریز، امسال زودتر از سال پیش آغاز شود.

امیرحسین جاودان، سخنگو و مدیر روابط عمومی شرکت گاز تهران این گمانه را رد می‌کند و به خبرنگار تجارت‌نیوز می‌گوید: تنها دلیل این اطلاعیه تعمیرات ایستگاه است.

او ادامه می‌دهد: این مناطق در حال حاضر هم گاز دارند و این اطلاعیه تنها به دلیل آمادگی مشترکان این دو منطقه بوده است.

میزان مصرف گاز تهران تفاوتی نکرده است؟

البته مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران در گفتگوی زنده خبری گفته بود: امسال با افزایش 100 درصدی گاز مواجه بوده‌ایم.

با این وجود که توضیح افزایش 100درصدی گاز در کشور و ثابت ماندن میران مصرف در تهران کمی عجیب است اما سخنگوی شرکت گاز تهران این ادعا را برای تهران صادق نمی‌داند و توضیح می‌دهد: استان تهران افزایش قابل توجهی نداشته است و اعداد و ارقام مشابه سال پیش است.

شرکت گاز استان تهران، مرداد ماه همین امسال هم اطلاعیه‌‌های مشابه منتشر می‌کرد. توکلی، مدیرعامل شرکت گاز تهران آن زمان این اقدامات را برای پیشگیری از پیشگیری از وقوع مشکلات در شش ماه سرد سال، ضروری می‌دانست.

سخنگوی شرکت گاز هم ادعا می‌کند که با اقداماتی که در شش ماه اول سال انجام شده، امکان قطعی گاز در استان تهران نزدیک به صفر است.

البته سال‌های پیش هم تهران قطعی گاز جدی نداشت اما کمبود گاز موجب شده بود استان‌های دیگر در روزهای سرد سال، مجبور به تحمل سرما باشند.

حالا باید دید اگر اطلاعیه‌های قطعی گاز در تابستان به دلیل تعمیرات بوده و آن طور که سخنگوی این شرکت ادعا می‌کند مشکلات شبکه در استان تهران رفع شده، پس دلیل اطلاعیه اخیر شرکت گاز چیست؟

برای مطالعه بیشتر در همین مورد، گزارش «قطع 2 روزه گاز مناطق 16 و 19 تهران از فردا دوشنبه» را هم بخوانید.

 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد