وزیر اقتصاد درباره نرخ کنونی ارز اظهار نظری نکرده است

وزیر اقتصاد درباره نرخ کنونی ارز اظهار نظری نکرده است

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در اطلاعیه ای بیان می دارد: در مصاحبه وزیر اقتصاد با خبرگزاری فارس که امروز هفتم فروردین ماه 1400 توسط این رسانه منتشر شد وزیر اقتصاد تصریح می کند که نرخ واقعی ارز در بخشی از بازه زمانی شش ماهه سال 99 حدود 14 هزار تومان بر اساس محاسبات برآورد شده بود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا) و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد در پی نشر جمله ای از وزیر اقتصاد از متن مصاحبه با خبرگزاری فارس در برخی از سایت ها و شبکه های اجتماعی با این مضمون که قیمت نرخ ارز 14 هزار تومان است، ضمن تکذیب این نقل قول توضیحاتی را ارايه کرد.

بر اساس این گزارش، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در این اطلاعیه بیان می دارد: در مصاحبه وزیر اقتصاد با خبرگزاری فارس که امروز هفتم فروردین ماه 1400  توسط این رسانه منتشر شد وزیر اقتصاد تصریح می کند که نرخ واقعی ارز در بخشی از بازه زمانی شش ماهه اول سال 99 حدود 14 هزار تومان بر اساس محاسبات برآورد شده  بود.

این اطلاعیه در ادامه به عین آن بخش از مصاحبه خبرگزاری فارس با وزیر اقتصاد که در برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی دچار تحریف شده است به شرح ذیل اشاره می کند.

قیمت واقعی ارز 14 هزار تومان بود

فارس: پیش‌بینی‌ شرکت‌ها در مورد قیمت نرخ ارز درست بود؟

دژپسند: من که نباید بگویم درست است. ممکن است اشتباه کنند بر اساس پیش‌بینی خود عمل می‌کنند.

فارس: اگر اشتباه کرده باشند شما هم نمی‌توانید بگویید شاخص منطقی بوده است.

دژپسند: نه، ما تنها کاری که می‌توانیم بکنیم این است که آگاهی بدهیم، دخالت نمی‌کنیم. من مصاحبه کردم که ارز حدود فلان قدر است. می‌خواستم مانع از گرای ارز 35 هزار تومانی بشوم. برآوردهای علمی ما نشان می‌دهد که در آن زمان قیمت ارز حدود 14 هزار تومان بود. همان جا نقد کردند که آقای دژپسند مدل علمی شما کجاست؟ فعالان اقتصادی با یک قالبی تحلیل می‌کنند. تنها کاری که می توانم بکنم این است که مبانی پایه تحلیل را اصلاح کنم. دوم اینکه علامت بدهم این که عرضه صندوق پالایش یکم را با 30 درصد تخفیف می دهیم، علامت دهی به بازار است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد