ضرورت ارسال فهرست شرکت‌های دارای سهام کمتر از 50درصد به وزارت اقتصاد

ضرورت ارسال فهرست شرکت‌های دارای سهام کمتر از 50درصد به وزارت اقتصاد

با تصویب مجلس دستگاه‌ها مکلف شدند تا پایان خردادماه 1400 فهرست شرکت‌هایی که مجموع سهام دولت و شرکت‌های دولتی در آنها کمتر از 50 درصد است را به وزارت اقتصاد و...

به گزارش اقتصادآنلاین، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی جزيیات لایحه بودجه 1400 با بند (ج) ردیف 3 تبصره 2 ماده واحده این لایحه درباره ارسال فهرست شرکت‌های دارای سهام کمتر از 50 درصد به وزارت اقتصاد موافقت کردند.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس بند (ج) ردیف 3 تبصره 2 لایحه مذکور، وزراء و روسای ذی‌ربط دستگاه‌های موضوع ماده (29) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 14 /12 /1395 با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلفند تا پایان خردادماه سال 1400 فهرست شرکت‌های زیرمجموعه خود که مجموع سهام دولت و شرکت‌های دولتی در آنها کمتر از 50درصد‌ است را به همراه میزان سهام تحت تملک دولت در هر شرکت، به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کنند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل‌ کشور) نیز با همکاری دستگاه‌های اجرايی فوق‌الذکر موظف است، پرداخت سود سهم دولت در شرکت‌های فوق‌الذکر را از طریق شرکت‌های مادر در چهارچوب قوانین و در مواعد مقرر قانونی به صورت موثر پیگیری کند.

همچنین دولت (خزانه‌داری کل‌ کشور) مکلف است سود و زیان، سود دریافتی و میزان سهام دولت در این شرکت‌ها را به تفکیک هر شرکت، در گزارش‌های عملکرد مالی دولت منعکس و به‌روزرسانی کند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد