افزایش سرمایه خپارس چه شد؟ آیا مذاکره ای با شرکت رنو جهت حضور مجدد در ایران صورت گرفته است؟

افزایش سرمایه خپارس چه شد؟ آیا مذاکره ای با شرکت رنو جهت حضور مجدد در ایران صورت گرفته است؟

مجمع عمومی فوق ­العاده شرکت پارس خودرو با حضور سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابداری و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای مصدقی برگزار گردید. گزارش نبض بورس از این مجمع را بخوانید.

به گزارش نبض بورس، مجمع عمومی فوق ­العاده شرکت پارس خودرو با حضور سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابداری و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای مصدقی برگزار گردید، گزارش افزایش سرمایه به صورت زیر ارايه گردید:

 
 
عملکرد خپارس در سال 1399:

کل تولید شرکت پارس خودرو در سال 1399 تعداد 110.300 دستگاه بوده که 3.5 درصد نسبت به سال 1398 افزایش تولید داشته و در مبلغ فروش نیز 260 دصد افزایش بوده است.

از جمله اقدامات صورت گرفته در شرکت می‌توان به افزایش ظرفیت تولید بدنه از 22 دستگاه به 25 دستگاه، افزایش رنگ پلیمری و نصب پرس‌های G2 می‌توان اشاره کرد.

روند سودآوری و تقسیم سود خپارس:
 
هدف از انجام افزایش سرمایه خپارس:

اصلاح ساختار مالی از طریق افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و بهره مندی از شرایط و مزایای مقرر در آتین نامه اجراتی قانون مالیات های مستقیم با استفاده از ظرفیت قوانون حداکثر استفاده از توان تولیدی کشور؛

  • خروج از شمولیت ماده 141 اصلاحی قانون تجارت؛
  • بهبود نسبت مالکانه و رعایت الزامات سازمان بورس و اوراق بهادار؛
  • اصلاح ساختار مالی و کاهش ریسک در صورت وضعیت مالی؛
  • انعکاس قیمت روز و ارزش منصفانه دارايی ها در ترازنامه و شفاف شدن اطلاعات.
سرمایه گذاری مورد نیاز و منابع تامین آن:
 
سوالات مطرح شده در مجمع:

آیا مذاکره ای با شرکت رنو جهت حضور مجدد در ایران صورت گرفته است؟ شرکت تابع شرایط کشور بوده و با بهبود شرایط مذاکره صورت خواهد گرفت. در حال حاضر شرکت در حال پیش برد پروژه های خود می باشد.

 

در انتها افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 22.720 میلیارد ریال به مبلغ 113.568 میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد