ژاپن یارانه بنزین را افزایش می‌دهد

ژاپن یارانه بنزین را افزایش می‌دهد

وزارت صنعت ژاپن اعلام کرد توکیو با هدف جلوگیری از افزایش شدید قیمت سوخت، یارانه بنزین را از روز پنج‌شنبه به 5 ین افزایش خواهد داد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، وزارت صنعت ژاپن اعلام کرد این کشور یارانه بنزین برای توزیع کنندگان را از پنج شنبه به 5 ین به ازای هر لیتر افزایش خواهد داد.

یک منبع آگاه در دولت ژاپن گفت توکیو با هدف جلوگیری از افزایش شدید قیمت سوخت، یارانه بنزین را به 5 ین افزایش خواهد داد.

در صورتی که قیمت خرده فروشی بنزین در ژاپن از آستانه 170 ین تحت برنامه اجرایی دولت این کشور در 27 ژانویه بالاتر رود، دولت این کشور هر هفته یارانه برای سوخت تعیین می کند.

افزایش قیمت نفت در جهان برای واردکنندگان نفت و از جمله ژاپن و آمریکا مشکل ایجاد کرده است. افزایش قیمت سوخت در کشورها به افزایش تورم می انجامد.

کشورهای مصرف کننده بسیار تلاش کردند تا اوپک را برای افزایش تولید و عرضه نفت تحت فشار بگذارند اما کشورهای عضو این گروه نیز نتوانستند بر میزان تولید خود بیفزایند.

احساس حاکم بر بازار نفت، همچنان افزایشی است و پیش بینی می‌کنند که نفت برنت به 100 دلار در هر بشکه برسد و عرضه نفت در جهان همچنان پایین بماند.

به گفته تحلیلگران، نفت خام در سال جاری که تنها کمی بیش از یک ماه از آن گذشته، حدود 20 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است و احتمالا به علت تقاضای بالا در جهان از 100 دلار در هر بشکه عبور کند.

قیمت بنزین در آمریکا هم به علت افزایش قیمت نفت به 3.423 دلار رسید که بالاترین رقم از سپتامبر 2014 یعنی 8 سال پیش است.

پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد