مسیر پرریسک طلا / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 19 مهر

مسیر پرریسک طلا / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 19 مهر

دیروز با افت قیمت دلار، سکه امامی نیز در جاده کاهشی قرار گرفت که منجر به از دست رفتن حمایت 11 میلیون و 800 هزار تومانی شد. ساعت 3 بعدازظهر دیروز فلز گران‌بهای داخلی در محدوده 11 میلیون و 770 هزار تومان قرار گرفت که 80 هزار تومان کمتر از روز شنبه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز با افت قیمت دلار، سکه امامی نیز در جاده کاهشی قرار گرفت که منجر به از دست رفتن حمایت 11 میلیون و 800 هزار تومانی شد. ساعت 3 بعدازظهر دیروز فلز گران‌بهای داخلی در محدوده 11 میلیون و 770 هزار تومان قرار گرفت که 80 هزار تومان کمتر از روز شنبه بود.

به گفته فعالان در صورتی که سکه زیر محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومان باقی بماند، فروش‌های بیشتری صورت خواهد گرفت. البته در اواخر دیروز سکه‌بازان سعی می‌کردند که قیمت این فلز گران‌بها را به بالای محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومان بازگردانند.

با توجه به اینکه قیمت دلار برای ساعتی مرز 27 هزار و 500 تومان را از دست داد روند نزولی قیمت سکه افزایش یافت اما با برگشت نرخ ارز به کانال 27 هزار و 500 تومان روند نزولی سکه کاهش یافت. با رسیدن قیمت سکه به مرز 11 میلیون و 600 هزار تومان انتطار می‎رود در روزهای آینده اگر اونس جهانی رشد زیادی را نداشته باشد و قیمت دلار به مرز 27 هزار و 800 برنگردد احتمال افزایش قیمت سکه کاهش می‌یابد.

ابراهیم محمدولی، ريیس اتحادیه طلا برقراری آرامش در بازار ارز را خواسته فعالان صنف طلا از رییس جدید بانک‌مرکزی اعلام کرد و گفت: درصورت ثبات قیمت دلار و در پی آن کاهش نوسان بازار طلا، معاملات از سرگرفته خواهد شد و شاهد بازگشت رونق به این بازار خواهیم بود.

رییس اتحادیه طلا با انتقاد از تاثیر نوسان قیمت‌ها بر تشدید رکود بازار اظهار کرد: افزایش یا کاهش قیمت طلا و سکه به سود و زیان طلافروشان نیست و این نوسان بالا صرفا منجر به بی‌اعتمادی مردم به سرمایه‌گذاری و تشدید رکود بازار شده است.

محمدولی با پیش‌بینی قیمت‌ها اظهار کرد: مدتی است که جو بازار ارز تحت تاثیر اخبار مثبت سیاسی و انتخاب رییس بانک‌مرکزی نزولی شده و چنانچه این روند ادامه داشته باشد، شاهد کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده خواهیم بود.

تعدادی از معامله گران بزرگ بازار سکه باور دارند که افت قیمت دلار دارای ‍پشتوانه بنیادی نیست و انتظار دارند که اسکناس آمریکایی بالای سطح 27 هزار و 500 تومانی باقی بماند. نقدینگی بالا و عدم امید برای لغو زودهنگام تحریم ها از جمله متغیرهایی است که امید سکه بازان به دلار را زنده نگه داشته است. با این حال، در صورت ماندن قیمت سکه زیر محدوده 11میلیون و 800 هزار تومان،‌حداقل به صورت موقت اوضاع به کام فروشندگان و کاهشی ها خواهد بود.

مطالعه بیشتر: افزایش قیمت سکه چقدر محتمل است؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 19 مهر
پیشروی سکه در مسیر کاهشی

سکه در معاملات روز یکشنبه بازار طلا تحت‌تاثیر کاهش نرخ دلار در داخل کشور و همچنین تعطیلی بازارهای جهانی، محدوده حساس 11میلیون و 800هزار تومان را از دست داد و هر قطعه سکه امامی روز گذشته با 7/ 0درصد افت به سطح 11میلیون و 770تومان کاهش یافت. تحلیلگران فنی معتقدند، در صورتی که فلز گرانبهای داخلی زیر محدوده حمایتی خود باقی بماند، با سرعت بیشتری راه کاهشی را خواهد پیمود. این در حالی است که سکه، هفته گذشته همزمان با کاهش اونس طلا در بازار جهانی و تغییرات کمرنگ دلار، همچنان سطح حمایتی خود را حفظ کرد و رشد هفتگی را به ثبات رساند، اما با شروع هفته جاری در نبود طلای جهانی، در برابر عقبگرد دلار تاب نیاورد و پس از ازدست‌دادن کانال 12میلیون تومانی، سطح مقاومتی را نیز واگذار کرد.

مسیر پرریسک طلا

اونس طلا در معاملات هفته گذشته بازار جهانی نتوانست موقعیت خود را در بالای سطح قیمتی 1760دلار حفظ کند و عملکرد مثبتی از خود به جا بگذارد، به طوری که در آخرین روز معاملاتی خود در قیمت 1757دلار به کار خود پایان بخشید. با این حال گفته می‌شود، این فلز گرانبها همچنان در مسیر خوبی قرار دارد؛ حتی در حالی که انتظار می‌رود فدرال‌رزرو سیاست‌های پولی خود را تغییر داده و خرید ماهانه اوراق قرضه خود را تا پایان سال کاهش دهد. علاوه بر این، به محض اینکه فدرال‌رزرو کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه را آغاز کند، بازار جهانی طلا این اقدام را دیرهنگام ارزیابی خواهد کرد، به طوری که بهای کنونی طلا به‌عنوان کف قیمتی عمل خواهد کرد و روند صعودی این کالا مجددا آغاز خواهد شد.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد