آقامیری: آغاز طرح تشدید نظارت سازمان دامپزشکی/ کشتارگاه ها از روز دوم فروردین فعال هستند

آقامیری: آغاز طرح تشدید نظارت سازمان دامپزشکی/ کشتارگاه ها از روز دوم فروردین فعال هستند

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از روز دوم فروردین تمام کشتارگاه های دام و طیور در سطح کشور فعال هستند و در طول تعطیلات...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، سید محمد آقامیری معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور با تشریح تشدید نظارت بر محصولات پروتيینی در عید نوروز و ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: طرح تشدید نظارت از سال 1400 کلید خورد و امسال نیز از 13 اسفند ماه آغاز شد و تا پایان عید فطر نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به نتیجه طرح نظارت ادامه داد: نتیجه این نظارت و مدیریت بر بازار این بود که ما در سال گذشته نه‌تنها کمبود گوشت مرغی در کشور نداشتیم بلکه با مازاد مواجه شدیم. همچنین قیمت گوشت مرغ در بازار مطابق با قیمت اعلام شده بود.

آقامیری گفت: امسال نیز، با برگزاری جلسات هماهنگی با کشتارگاه دام و طیوم مانند سال گذشته از روز دوم فروردین تمام کشتارگاه های دام و طیور در سطح کشور فعال هستند و در طول تعطیلات گوشت مرغ و گوشت قرمز با کیفیت در دسترس خواهد بود و کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: به طور مستقیم بازار و مناطق عرضه مثل رستوران‌ها، هتل ها و فروشگاه‌ها رصد می‌شود تا محصولاتی که به دست مردم می‌رسد از کیفیت خوبی برخوردار باشد. همچنین، نسبت به سال گذشته نظارت و رصد سازمان دامپزشکی 40 تا 45 درصد افزایش یافته است. در سالی که گذشت حدود 700 تن مرغ از چرخه تولید ضبط و نیمی از آن معدوم و نیمی از آن تحویل صنعت شد. 240 تن گوشت قرمز نیز، از بخش عرضه متوقف، نیمی از آن معدوم و نیمی از آن به بخش صنعت منتقل شد.

آقامیری با تشریح بحث جهاد دامپزشکی خاطر نشان کرد: جهاد دامپزشکی از موضوعاتی بود که قول دادیم عملی شود. در 28 استان اردوهای رزمایش جهاد دامپزشکی برگزار شد و ماحصل این رزمایش، خدمات رایگانی بود که به عشایر ارايه شد.

رییس سازمان دامپزشکی با تاکید بر اقدامات پیشگیری از بیماری های دامی در اردوهای رزمایش جهادی افزود: واکسیناسیون دام، سمپاشی اماکن دامی، معاینه و درمان دام، ترویج و آموزش از اقدامات این رزمایش بود

ادامه دارد ...

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد