تعیین اعتبار 3200 میلیارد تومانی برای مدیریت تنش آبی

تعیین اعتبار 3200 میلیارد تومانی برای مدیریت تنش آبی

وزیر نیرو از تخصیص و تقسیم اعتبار ویژه 3200 میلیارد تومانی بین استان‌ها خبر داد و گفت: بخش عمده این اعتبار ویژه، مخصوص شهرهای با تنش آبی در تابستان 1400 است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رضا اردکانیان، گفت: 3200 میلیارد تومان اعتبار ویژه که به منظور مدیریت تنش آبی تابستان امسال درنظر گرفته شده بود، تخصیص یافت.

وی افزود: با تخصیص این اعتبار، این مبلغ بین استان‌ها تقسیم شده تا پروژه‌های مشخص شده را در بخش آب اجرایی کنند.

وزیر نیرو تصریح کرد: بخش عمده این اعتبار ویژه، مخصوص شهرهای با تنش آبی در تابستان 1400 است؛ البته اغلب این پروژه‌ها، پروژه‌هایی است که در حال اجرا بوده، اما برای تکمیل و تسریع در اجرا نیازمند منابع مالی بوده‌اند.

وی ادامه داد: این منابع مالی کمک می‌کند که این پروژه‌ها با سرعت بیشتری اجرا و تکمیل شوند.

اردکانیان در پاسخ به اینکه «آیا تخصیص این اعتبار 3200 میلیارد تومانی موجب کاهش قطعی‌های آب در تابستان سال جاری خواهد شد؟»، گفت: قطعی آب در تابستان سال جاری بیشتر به وجود خود منابع بازمی‌گردد؛ یعنی اگر می‌خواهیم قطعی آب نداشته باشیم، باید آب به اندازه کافی در اختیار داشته باشیم.

وی افزود: این پروژه‌ها اغلب یا پروژه‌های احداث شبکه آب، یا پروژه‌های احداث تصفیه‌خانه و یا احداث مخازن است؛ اما تاثیر مثبت اجرای این پروژه‌ها در تابستان سال جاری از این حیث خواهد بود که آب موجود بهتر و مناسب‌تر در اختیار مشترکان قرار گیرد.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد