مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله/ هفته تلخی برای پالایش و دارا یکم رقم خورد

مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله/ هفته تلخی برای پالایش و دارا یکم رقم خورد

صندوق‌های ETF «سهامی» حدود 0.6درصد با افت ولی در سمت دیگر صندوق‌های مبتنی بر طلا با رشد سه درصدی به طور متوسط به کار خود در هفته گذشته پایان دادند.

اقتصاد آنلاین امیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط 0.6درصد افت قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها 4.1درصد کاهش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس نتوانست عملکردی بهتر از افت 2.9درصدی را به ثبت برساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق آوای معیار (آوا) با ثبت 5.7درصد رشد قیمت بود درحالی‌که NAV این صندوق 6.6درصد با افت مواجه شد. بدترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود به طوری که NAV آن 9.1درصد کاهش یافت. همچنین بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله نیز در این هفته به صندوق «پالایش» اختصاص داشت.

بدون در نظر گرفتن دارا یکم، صندوق ارزش آفرین بیدار (ارزش) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت نهایی 3.2درصد زیر قیمت تيوریک آن است. صندوق «پالایش» نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف 23.7درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده سه درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه 2.6درصد رشد قیمت داشت و 2.3درصد پایین‌تر از قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه طلای زرافشان (زر) بیشترین بازدهی (3.6درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد، صندوق «زر» نیز که حباب منفی 4.6درصدی داشت همچنان بیشترین انحراف قیمت را در بین صندوق‌های قابل معامله در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد