سامانه محیط آزمون، سرآغاز فصلی جدید از نوآوری‌ها در بازار سرمایه

سامانه محیط آزمون، سرآغاز فصلی جدید از نوآوری‌ها در بازار سرمایه

بورستهران- ایرنا- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: رونمایی از سندباکس یا محیط آزمون می‌تواند سرآغاز فصل جدیدی از نوآوری‌ها در بازار سرمایه باشد، بازاری که نیروی هدایت کننده آن نوآوری و به‌ کارگیر گرفتن ایده‌های جدید خواهد بود.

"محمدعلی دهقان دهنوی" امروز (سه شنبه) در مراسم رونمایی از محیط آزمون تنظیم‌گری (سندباکس) بازار سرمایه با تاکید بر آنکه سندباکس از نظر عملکرد با هیچ گونه تفاوتی با دنیای واقعی همراه نیست، گفت: در محیط آزمون محدودیت‌ها و مقررات را کنار خواهیم گذاشت و ایده‌ها در محیط تحت نظارت به مرحله اجرا می رسند.

وی اظهار داشت: ایده‌ها می توانند در محیط ‌آزمون به خوبی و به دور از محدودیت‌ها فرصت ظهور را پیدا کنند و مشکلات موجود برطرف ‌شوند.
افزود:

دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: رونمایی از سندباکس یا محیط آزمون می تواند سرآغاز فصل جدیدی از نوآوری‌ها در بازار سرمایه باشد، بازاری که نیروی پیش‌برنده آن نوآوری و به‌ کارگیر گرفتن ایده‌های جدید خواهد بود.

وی اظهار داشت: در وضعیت فعلی، سازمان‌ها با ایده‌های متنوع و مختلفی برای اجرا روبه‌رو هستند که برخی از آنها در نگاه نخست قابل اجرا و بعضی دیگر غیرقابل اجرا به نظر می‌رسند.

دهقان دهنوی افزود: در میان ایده‌های قابل اجرا و غیرقابل اجرا، ایده‌های متنوع با درجه های مختلف ی از ریسک‌ وجود دارند که محیط آزمون چنین فرصتی را فراهم کرده است تا ایده‌ها قبل از رد شدن فرصت تست را پیدا کنند و در نهایت به مرحله اجرا برسند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: نقش دولت ها تنظیم گری است و باید تلاش کننده تا از تصدی گری ها به دور باشند و وضعیت فعلی نشان دهنده آن است که اکنون وارد فضای جدیدتری در تنظیم گری شده ایم و دیگر دولت یا سازمان ها بدون مشارکت دینفعان از امکان تنظیم گری برخوردار نیستند.  

وی افزود: باید موقعیت های مختلف مورد بررسی قرار گیرند و واکنش ها نسبت به ابزار جدید مشاهده شود، در این شرایط نتیجه، وضع قوانینی است که ذینفعان در این تنظیم گری نقش داشته اند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امیدواریم در ماه های آینده گزارش ابزارها و نهادهای مالی جدید را که در سندباکس بازار سرمایه تست شده اند، ارايه دهیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد