کاهش 75درصدی تقاضا در بازار طلا

کاهش 75درصدی تقاضا در بازار طلا

ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه چند سال است که بر بازار طلا رکود حاکم شده، گفت: امروز تقاضا در بازار طلا در حد 15درصد است اما با توجه به ایام پایانی سال نرخ ها افزایش یافته است.

خبرگزاری مهر: ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه چند سال است که بر بازار طلا رکود حاکم شده، گفت: امروز تقاضا در بازار طلا در حد 15درصد است اما با توجه به ایام پایانی سال نرخ ها افزایش یافته است.

ابراهیم محمدولی در مورد وضعیت بازار طلا و جواهر در ایام پایانی سال، اظهار داشت: شنبه و یکشنبه این هفته با کاهش قیمت در حد 2 درصد مواجه بودیم؛ به شکلی که نرخ طلای 18 عیار یک میلیون و 8 هزار تا یک میلیون و 12 هزار تومان و نرخ سکه (طرح جدید) نیز 10 میلیون و 280 تا 10 میلیون و 300 هزار تومان بود.

ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: اما در این دو روز به جهت رسیدن به روزهای پایانی سال و با توجه به خرید سکه به عنوان سرمایه گذاری مناسبتی شب عید، قیمت‌ها کمی با افزایش مواجه شده است؛ به گونه‌ای که نرخ طلای 18 عیار به یک میلیون و 510 تا یک میلیون و 526 هزار تومان و نرخ سکه (طرح جدید) نیز به 10 میلیون و 930 تا 10 میلیون و 950 هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: میزان تقاضا در بخش مصنوعات طلا بالا نیست و اکثر مردم به دنبال خرید طلای آب شده و سکه به عنوان محلی برای سرمایه گذاری هستند.

محمدولی گفت: اگر پارسال در همین روزها، میزان تقاضا 40 درصد بود امروز تقاضا به زیر 20 درصد و در حدود 15 درصد رسیده است.

ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: اگرچه این موضوع موجب کسادی و رکود بازار و اصناف مرتبط شده است، اما واقعیت این است که مردم پولی برای خرید ندارند؛ مردم به دنبال خرید ضروریت ها هستند و تمایلی به خرید طلا ندارند.

وی ادامه داد: چندین سال است به خصوص امسال با رکود و تقاضای پایین در بازار طلا مواجه هستیم. دولت باید در سیاست‌های اقتصادی خود تجدیدنظر کند چراکه ابزار حل مشکلات در خارج از مرزهای کشور نیست.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد