سيول: نمی‌توانیم پول‌های ایران را تحویل دهیم

سيول: نمی‌توانیم پول‌های ایران را تحویل دهیم

پارک سو داک قايم مقام سفیر کره جنوبی در تهران بیان کرد: تاکنون از این منابع توانسته ایم، فقط 16 میلیون دلار حق عضویت ایران در سازمان ملل و نزدیک 50 میلیون دلار اقلام بشر دوستانه مثل دارو به ایران صادر کنیم.

نود اقتصادی: پارک سو داک، قايم مقام سفیر کره جنوبی در تهران اظهار داشت: از پیشرفت صنعت لوازم خانگی ایران بعد از خروج کره جنوبی خبر دارم.

وی درعین حال برای توجیه حضور شرکت‌های کره‌ای‌ در ایران ادعا کرد کره‌ای‌ها تمایل دارند تجربیاتشان را در صنعت لوازم خانگی با ایرانی‌ها به اشتراک بگذارند. ما در دهه‌های گذشته از همکاری با شرکت‌های ژاپنی به پیشرفت رسیدیم.

قايم مقام سفیر کره جنوبی در تهران در ادامه گفت‌: اینکه نمی‌توانیم 7 میلیارد دلار ایران را بدهیم، بسیار غم‌انگیز است‌. تاکنون از این منابع توانسته‌ایم، فقط 16‌میلیون دلار حق عضویت ایران در سازمان ملل و نزدیک به 50 میلیون دلار هم اقلام بشردوستانه مثل دارو به ایران صادر کنیم.

پارک سو داک سپس با بیان این ادعا که صادر کردن محصولات کره‌ای با استفاده از پول‌های بلوکه شده در ایران از اساس کذب است اضافه کرد: ال‌جی و سامسونگ قصد ضربه زدن به کسب و کار‌های ایرانی را نداشتند. ما دفاتر خود را در تهران باز نگه داشتیم و کارمندانمان در تهران ماندند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد