به گزارش تجارتنیوز، در توسعه 904 افسانه زنده از شاسی یکپارچه کربنی استفاده شد تا این طراحی زیبا به شکل دقیقی مهندسی وزن شود زیرا طراحان بلندپرواز پورشه برای آن یک برنامه خاص در سر داشتند!
بعد از این طراحی زیبا و چشمنواز، همه چیز به پیشرانه و رازی که افسانه زیردرپوش موتور خود پنهان کرده بود، مربوط میشد و اینجا خبری از آن پیشرانههای شش سیلندر پرقدرت پورشه نبود!
مهندسان آلمانی یک پیشرانه دو سیلندر از موتورسیکلت دوکاتی سوپرلگرا را برای این پروژه انتخاب کردند که این تپنده 1٫2 لیتری 200 اسب بخار خروجی را در اختیار مجموعه قرار میداد.
شاید این پیشرانه در نظر مخاطب یک انتخاب احمقانه و تلاشی بیفایده از پورشه باشد اما نکته جالب ماجرا دقیقا همینجا است یعنی مکانی که مهندسی وزن (890 کیلوگرم وزن خالص)، قوانین ايروداینامیک در همراهی با یک پیشرانه بهینه شرایطی را ایجاد کردند تا افسانه زنده 904 طی پنج ثاینه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد!
این پروژه هیچگاه در مجموعه پورشه به خط تولید انبوه نزدیک نشد.
منبع: عصرایران