بهره‌برداری از باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال در بهار 1402/ بنیاد کسری آورده دولت را جبران کرد

بهره‌برداری از باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال در بهار 1402/ بنیاد کسری آورده دولت را جبران کرد

ريیس بنیاد مستضعفان گفت: یک باند از منطقه 2 آزادراه تهران - شمال تا پایان امسال تکمیل می‌شود و بهار سال آینده زیر بار ترافیک می‌رود.

‌به گزارش خبرگزاری فارس، پرویز فتاح امروز از عملیات اجرایی ساخت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال بازدید کرد.

در حاشیه بازدید وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تونل البرز شرقی به طول 6.4 کیلومتر در منطقه 2 آزادراه سال گذشته افتتاح شد و قول دادیم ادامه منطقه 2 با سرعت کار شود.

فتاح ادامه داد:‌ تا پایان سال باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال را به پایان می‌رسانیم تا برای ‌عبور خودروها آماده شود، ‌اگر بتوانیم تاسیسات و مخصوصا جت‌فن‌ها را آماده کنیم، تا آخر سال عبور ایمن را برای مردم فراهم می‌کنیم اما ممکن است در بهار سال آینده خودروها بتوانند از این مسیر تردد داشته باشند.

* تاکنون 11 هزار میلیارد تومان در منطقه 2 آزادراه هزینه شده است

ريیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد:‌ منطقه 2 آزادراه تهران - شمال 22 کیلومتر طول دارد که 18 کیلومتر آن تونل و پل است، این منطقه با فناوری ایرانی و پیمانکاران داخلی در حال ساخت است که تاکنون‌ 11 هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی افزود: برای تکمیل عملیات احداث باند رفت و برگشت منطقه 2 حدود 11 هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

ريیس بنیاد مستضعفان گفت: در حال حاضر حدود 3 هزار نفر به صورت شبانه‌روزی در پروژه فعال هستند، همچنین برای اجرای این پروژه حدود 1500 دستگاه ماشین‌آلات فعال است.

* تکمیل کل منطقه 2 آزادراه تا 3 سال آینده

وی با اشاره به پیشرفت 89 درصدی باند رفت منطقه 2، تصریح کرد: کل این منطقه 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش‌بینی می‌کنیم با تامین مالی طی 3 سال آینده به اتمام برسد.

* فاینانس چینی در 3 آزادراه ‌ن-شمال

فتاح درباره آخرین بررسی‌ها درباری اجرای منطقه 3 آزادراه تهران - شمال، گفت: این موضوع را از دولت جویا شوید، ظاهرا دولت در حال مذاکره با چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در این پروژه و استفاده از فاینانس چینی است.

* بنیاد کسری آ‌ دولت در پروژه را‌ تامین می‌کند

ريیس بنیاد مستضعفان درباره تامین مصالح مورد نیاز پروژه گفت:‌ تامین سیمان و میلگرد را خودمان با سهولت برای پروژه انجام می‌دهیم همچنین روغن و اقلام مورد نیاز ماشین‌آلات نیز توسط بنیاد مستضعفان تامین می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت به‌موقع حقوق کارگران پروژه، بیان کرد:‌ دولت قبل و‌ دولت سیزدهم‌ تعهداتی را برای تامین منابع مالی داده‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند آن 100 درصد محقق کنند اما ما در بنیاد مستضعفان کسری تامین اعتبار دولت را انجام می‌دهیم.

فتاح ‌میزان کسری آورده دولت را اعلام نکرد اما گفت: ‌نمی‌گذاریم پروژه به دلیل منابع مالی دچار وقفه شود، هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی داشتیم که قول‌هایی دادند و دارند به آن عمل می‌کنند.

* ارايه زمین به بنیاد در ازای پرداخت آورده دولت در آزادراه تهران-شمال

ريیس بنیاد مستضعفان همچنین در رابطه با عوارض عبور از منطقه یک و منطقه 4 آزادراه تهران - شمال، بیان کرد: ‌باید عوارض آزادراهی دریافت و در مناطق محروم هزینه شود اما درباره لغو افزایش نرخ عوارض آزادراه‌ها دولت صاحب اختیار است.

وی با اشاره به اینکه در پروژه آزادراه تهران-شمال قیر رایگان نداریم، از واگذاری زمین در ‌منطقه یک آزادراه تهران-شمال‌به بنیاد در قبال سهم آورده دولت خبر داد.

فتاح ‌اظهار کرد: بر اساس قانونی که اخیرا در مجلس مصوب شده دولت می‌تواند از زمین‌هایی که قابلیت احداث مسکن را دارد به ما داده و ما اینها را تحویل گرفته و برای ساخت مسکن باز می‌گردانیم.

پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد