پیش بینی بورس فردا 1 اردیبهشت 1400/ بورس صعودی می‌ماند؟

پیش بینی بورس فردا 1 اردیبهشت 1400/ بورس صعودی می‌ماند؟

امروز آخرین روز فروردین 1400 بورس در مقایسه با روز‌های گذشته بهتر بود و ارزش معاملات به طرز قابل توجهی با کمک معاملات خوب و روان بانکی‌ها رشد کرد. فردا بورس چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، امروز و در آخرین روز اولین ماه سال بورس سرانجام تحرکات خوبی را از خود نشان داد و گروه بانکی‌ها به یمن خبر نرخ تسعیر ارز به نوعی اندکی چرخ بورس را به حرکت در آوردند.  

امروز شاخص کل در یک حرکت سینوسی سرانجام مثبت به کار خود پایان داد و در نهایت با افزایش 2824 واحدی بر روی کانال یک میلیون و 219 هزار و 699 واحدی آرام گرفت.

شاخص کل هم وزن هم با 99 واحد کاهش معادل منفی 0.02 درصد به 431 هزار و 673 واحد رسید.

در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در 420 هزار و 603 نوبت معاملاتی، 5 میلیارد و 614 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 45 هزار و 43 میلیارد ریال در بورس معامله شد.

در بازار امروز از 599 نماد حاضر، 17 نماد (3 درصد) در صف خرید و 437 نماد (73 درصد) در صف فروش بودند.

خروج پول حقیقی از بازار هم در مقایسه با روز‌های گذشته کندتر شد و به 267 میلیارد تومان رسید.

 
بورس فردا چگونه خواهد بود؟

سیدهادی موسوی مدنی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه و مدیرسرمایه گذاری تحلیلگر امید در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: پس از آنکه ارزش معاملات خرد بازار سهام به کمتر از هزار میلیارد تومان رسیده بود، در جلسات معاملاتی روز گذشته و امروز بهبود نسبی در ارزش کل معاملات خرد سهام را شاهد بوده ایم.


موسوی ادامه داد: گروه بانکی با تقاضای مناسبی همراه بوده و صندوق دارایکم نیز به تبع آن معاملات و رشد قیمتی مطلوبی داشت. گروه خودرو هم پس از چند روز که قفل در صف فروش بود امروز حجم قابل قبولی داشت.


این تحلیلگر بازار سرمایه اظهار داشت: دامنه نوسان از فردا به منفی سه تا مثبت شش تغییر خواهد کرد. عده‌ای بر این باور هستند که کف منفی دو با منفی سه تفاوت چندانی ندارد. در مقابل برخی اعتقاد دارند که ممکن است تعداد نماد‌های صف فروش و یا مجموع ارزش صفوف فروش کاهش یابد و نقدشوندگی بازار بهبود نسبی داشته باشد.


موسوی افزود: طی ساعت پایانی جلسه معاملاتی امروز صفوف خرید گروه بانکی عرضه شد و خبر‌هایی در مورد نشست برجامی مخابره شد که منجر به افت مجدد قیمت نماد‌های بزرگ و شاخص ساز در آخر بازار شد.


وی ادادمه داد: به نظر میرسد قیمت دلار واکنش اندکی به سطح 23500 تومان نشان داده و قیمت سکه به سطح ده میلیون تومان حساسیت نشان داد. همچنین بهره اوراق کوتاه مدت اندکی کاهش یافته و نرخ سود بازار بین بانکی هم با افت ناچیزی همراه بوده است. صبا اولین اوراق اجاره سهام به ارزش هزار میلیارد تومان را به هدف حمایت از سهام گروه منتشر کرده و امید آن وجود دارد که سایر هلدینگ‌ها نیز از این ابزار به نحو مطلوبی استفاده نمایند.


این کارشناس بازار سرمایه در انتها گفت: قیمت‌های جهانی هنوز در سطح مطلوبی قرار دارد و نماد‌های بزرگ بازار از نظر بنیادی شرایط قابل قبولی دارند، ولی بیم آن وجود دارد که فعالان تازه وارد بازار نسبت به شرایط بازار دچار بیش واکنشی شوند. شاخص کل و نماد‌های شاخص ساز در سطح حمایتی کوتاه مدت خود قرار دارند و احتمال تقویت تقاضا در بازار وجود دارد. در صورت تقویت تقاضا در این نماد‌ها می‌توان انتظار تعادل نسبی طی روز‌های آینده را داشت.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد