ماجرای رانت هزار میلیارد تومانی طرح اخیر مجلس

ماجرای رانت هزار میلیارد تومانی طرح اخیر مجلس

نهایتا بعد از حرف و حدیث فراوان و با وجود مخالفت صریح نهاد‌های صنفی و مدنی، افکار عمومی و نیز کسب‌وکار‌های آنلاین، مجلس تصویب کرد که طرح موسوم به صیانت از کاربران فضای مجازی طبق اصل85 قانون اساسی در کمیسیون مربوطه بررسی شده و بدون نیاز به طرح در صحن علنی مجلس مستقیما به شورای نگهبان ارسال شود.

روزنامه همشهری: نهایتا بعد از حرف و حدیث فراوان و با وجود مخالفت صریح نهادهای صنفی و مدنی، افکار عمومی و نیز کسب‌وکارهای آنلاین، مجلس تصویب کرد که طرح موسوم به صیانت از کاربران فضای مجازی طبق اصل85 قانون اساسی در کمیسیون مربوطه بررسی شده و بدون نیاز به طرح در صحن علنی مجلس مستقیما به شورای نگهبان ارسال شود.

نیما نامداری عضو هیات مدیره نظام صنفی رایانه‌ای:

تدوین‌کنندگان طرح صیانت از کاربران فضای مجازی می‌گویند تا زمانی که جایگزین مناسب داخلی برای این سرویس‌ها نباشد فیلتر نخواهند شد.

 برای سال1400 چیزی حدود هزارمیلیارد تومان بودجه برای سرویس‌های داخلی درنظر گرفته می‌شود. این یعنی یک رانت هزار میلیارد تومانی در اختیار تعدادی مدیر دولتی قرار می‌گیرد که به اسم حمایت از سرویس‌های داخلی آن را هدر بدهند.

از آن طرف تقریبا تمام کسب‌وکارهایی که به اسم سرویس بومی در این سال‌ها منابع دولتی را به‌خود اختصاص دادند هیچ‌کدام توفیقی در جذب کاربر نداشته‌اند. دلایل این موضوع واضح است.

 تصور اینکه می‌شود سرویس‌هایی مشابه اینستاگرام و واتساپ و گوگل و لینکدین و توییتر و فیسبوک و... ساخت و دولت هم کارفرمای آن باشد ناشی از بی‌تجربگی و بی‌اطلاعی از دنیای کسب‌وکارهای دیجیتال است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد